חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

המשתמשים ב-iOS7 מתלוננים: היא עושה לנו כאב ראש

הגירסה החדשה של מערכת ההפעלה של אפל, iOS7 הושקה ב-18 בספטמבר והביאה למשתמשי המכשירים הניידים של אפל -אייפון, אייפד ואייפוד טאץ' מערכת הפעלה חדשה, צבעונית, ועם המון פיצ'רים חדשים שאומצו בחלקם ממערכת ההפעלה אנדרואיד כגון מרכז התראות משודרג, אפליקציית מצלמת חדשה, תצוגת לשוניות חדשה בדפדפן ספארי, ממשק מולטיטאסקינג מחודש ועוד, אלא שפיצ'ר חדש אחד בעיקר מטריד את המשתמשים במערכת ההפעלה החדשה ולא גורם לאיזשהו שיפור בחווית השימוש שלהם.

הכל התחיל כאשר Ensorceled, משתמש בקהילת הפורומים של אפל התלונן אתמול בבוקר כי אנימציות הזום בכל מקום ב-iOS7 על גבי מכשיר האייפון 4 שלו עושים לו בחילות וכאבי ראש, בדומה לתחושה המוכרת הדומה בעת קריאת ספר או עיתון בכלי רכב ושאל כיצד הוא יכול לבטל את האנימציות הללו, והאם הוא יצטרך לשנמך חזרה ל-iOS6. התגובות לא איחרו לבוא ונכון לכתיבת שורות אלו כ-300 משתמשים הצטרפו אליו עם תחושות זהות והביעו את מורת רוחם מאפקט האנימציות במערכת ההפעלה.

המשתמש knphoto10 הזדהה עם Ensorceled: "חשבתי שאני יוצא מדעתי היום, לאחר שעדכנתי את הטלפון שלי ושמתי לב שאני מרגיש בחילה כל פעם שהשתמשתי בו. עכשיו, אני רואה שאני לא לבד. השתמשתי בטלפון במשך 20 דקות, ועכשיו אני מרגיש כאילו אני הולך להקיא, חייבת להיות דרך לכבות את האנימציות הללו". shawnotay הצטרף: "גם לי יש סחרחורות וכאבי ראש – וזה גורם לי לא לרצות להשתמש באייפון שלי. לגמרי מאוכזב מכך שלא ניתן לכבות את האפקט הזה".


צילום: shutterstock

למה זה קורה?

על פי רוב המשתמשים, הסחרחורות וכאבי הראש מגיעים כתוצאה מאפקט הפרלקסה (Parallax Effect), המייצר תחושת עומק ותנועה ונמצא בשימוש בעיקר במסכי הבית ומסך הנעילה של iOS7. סימפטומים דומים יכולים לנבוע גם מבעיות נוירולוגיות בעיקר, הגורמות לסחרחורות וכאבי ראש. בכדי לבטל את אפקט הפרלקסה ולצמצם את הנזק, מומלץ לפתוח את אפליקציית ההגדרות, לנווט ל->כללי->נגישות->הפחתת תזוזות ולהפעיל את אפשרות הפחתת התזוזות במערכת ההפעלה (תודה לרייצ'ל מלקטת). יש לציין כי אפקט הזום לא ייפסק גם לאחר שינוי ההגדרה הזו.

כל הסיפור הזה מפתיע במיוחד, ועל אחת כמה וכמה העובדה שלא ניתן לבטל את האנימציות הכבדות באופן מוחלט, שכן אפל היא אחת מהחברות שכן מחוייבת בדרך כלל לנגישות הרבה יותר מספקי פלטפורמות אחרות. האנימציות הללו יכולות בהרבה מקרים להקשות על השימוש במערכת ההפעלה, בעיקר בקרב משתמשים עם מוגבלויות ראייה מסויימות ואנשים עם בעיות נוירולוגיות. נכון לכתיבת שורות אלו אפל טרם הגיבה בנוגע לעניין אך יתכן ואחד מעדכוני מערכת הפעלה הבאים יאפשרו כבר לכבות את הפונקציונאליות הזו באופן מוחלט.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

ענקית הסלולר הסינית, Huawei, הגיעה לישראל

3 טיפים שיגרמו לאנשים לסמוך עליכם בהעברת מצגת

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן