Forbes Israel Logo

הנדל"ן לא עוצר: מחירי הדירות עלו בשיעור החד ביותר זה שנתיים וחצי

דאגה בממשלה ובבנק ישראל: מחירי הדירות בישראל זינקו ב-1.7% בחודש ינואר וב-4% ב-3 חודשים (קצב שנתי של 17%). כך עולה מנתוני הלמ"ס. זו ההתייקרות החודשית הגדולה ביותר מעל שנתיים וחצי – מאז יוני 2010. יצויין כי מחירי הדירות זינקו בינואר בהמשך לעלייה של 1.1% בדצמבר ו-1% בנובמבר.

על פי הנתונים, לא רק שעליית המחירים אינה נעצרת בעקבות צעדי בנק ישראל, הקצב דווקא גובר. בחודשים האחרונים נרשמה האצה ניכרת בקצב התייקרות הדירות בישראל – מחירי הדירות זינקו ב-7% ב-7 חודשים, לעומת 1.5% בלבד במחצית הראשונה 2012. בשנת 2012 כולה זינקו המחירים ב-6.6% ובחמש וחצי השנים האחרונות הם נסקו ב-77%.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בבנק ישראל מודאגים מהירידה בהתחלות הבניה וחוששים מבועת נדל"ן בעקבות הריבית הנמוכה והמחסור בדירות. בנק ישראל עשוי לנקוט בצעדים נוספים להגבלת סכומי המשכנתאות ולצינון מחירי הדירות. בבנק ישראל אומרים כי הממשלה חייבת לפעול להגברת היצע הקרקעות והדירות וכי בנק ישראל נוקט רק בצעדים לצינון הביקושים.


צילום: מרק ישראל סלם

בחודשים האחרונים נמשכה הירידה הרצופה בריבית המשכנתה בכל המסלולים והיא צפויה להגביר את הביקוש למשכנתאות ולהעלות את מחירי הדירות. כפי שפורסם בפורבס – הריביות בכל האפיקים ירדו בשנה שחלפה בשיעור חד לשפל של 4.32% במשכנתא לא צמודה ו-2.31% במשכנתא הצמודה למדד.

בבנק ישראל חוששים כי ירידת הריבית תגביר את הביקושים למשכנתאות ותגרום עליה חדה במחירי הדירות בישראל. במקרה זה ינקוט הבנק בצעדים נוספים להגבלת המשכנתאות וצינון שוק הדירות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.