חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הניסוי החדש של פייסבוק: הדולר שגורם למשתמשים להרים גבה

זה לא סוד, פייסבוק מחפשת דרכים לשדרוג המודל העיסקי שלה כך שתוכל לתרגם את הפופולריות שלה לרווחים. החברה דיווחה בסוף השבוע האחרון כי הוא בוחנת עתה דרך חדשה.

הרשת החברתית עורכת ניסוי מחוץ לגבולות ארצות הברית בכדי לבדוק האם היא יכולה להתחיל לגבות דולר אחד על שליחת הודעה פרטית למשתמש שאינו במעגל החברים. המדיניות החדשה תאפשר לשלוח הודעה בתשלום תגביל את המשתמש לשליחת 3 הודעות כאלו בחודש.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

פייסבוק משווקת את הצעד כשירות עבור המוען: זה מאפשר לשולח לדעת כי ההודעה אכן הגיעה לנמען ולא נכנסה לתיקיית ה-Other שרבים אף לא יודעים על קיומה. היא גם מוכרת את זה כפילטר נוסף להודעות זבל כשהם מציינים כי מחקרים כבר הוכיחו כי גביית תשלום מהשולח יעילה מאוד בכדי לצמצם את כמות ההודעות הלא רצוניות שמשתמש מקבל. בעולם אידיאלי, שתי הסיבות נשמעות טובות.


יכול להיות כלי מאוד פונקציונאלי | צילום: רויטרס

הרעיון שבהתחלה גורם להרים גבה לאו דווקא רע: פייסבוק היום מאוד שונה מפייסבוק של ההקמה, ואולי זה הגיוני שהיא תרצה לעדכן את תנאי השימוש. המתחרה לינקדין גובה גם היא כסף על מספר שירותים כאשר הבסיס נותר בחינם.

ההשפעה על המשתמש הממוצע לא תהיה גדולה, אך יש כאן נקודה נוספת מעניינת. ההגבלה על מקסימום שלוש הודעות בחודש ממקמות את פייסבוק על הצד החברתי של הרשת ולא על הצד המקצועי. אם פייסבוק רצתה להתחרות בלינקדין ששולטת על הרשת המקצועית, נראה כי אולי בחרה להישאר מספר אחד ברשת החברתית ובלי לפזול עניינים לנסות להיות כלי למציאת עבודה ופיתוח מקצועי אישי.

בשורה התחתונה הצעד שנוקטת החברה יכול לייצר הכנסות גלויות על פני השטח ולא באמצעות כל מיני טריקים שמנסים להגדיל את הרווחים ומגיעים אל המשתמש בדלת אחורית ואפלולית. מדובר בצעד מורכב שטומן בתוכו גם הצלחה וגם סכנה גדולה, אך אולי כל שינוי הוא גורלי כשיש ברשתוכם למעלה ממיליארד משתמשים, אם פייסבוק תעשה את זה באופן אחראי ונכון, היא בסך הכל תוסיף לרשותה עוד כלי פרקטי ופונקציונאלי, והאמת? אין בזה שום דבר רע.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן