חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הניתוח הוירטואלי קבע: תות ענח' אמון נהרג בתאונת דרכים

מאז שהתגלתה גופתו של המלך הפרעוני תות ענח' אמון ב-1922, על ידי הארכיאולוגים הוורד קרטר וג'ורג' הרברט, חייו היו לסיפור מסתורין מרתק עבור ארכיאולוגים, כמו גם הציבור הרחב. הוא הפך למלך בעודו ילד בן 9 ושלט 10 שנים, עד מותו בטרם עת בגיל 19.

כמה וכמה השערות הועלו בנוגע לנסיבות מותו, חלקן העלו את הסברה כי הוא נגרם כתוצאה מתאונת מרכבה. כעת, מדענים ממכון קרנפילד לזיהוי פלילי, בשיתוף חוקרי תאונות דרכים, מאמינים כי הצליחו לאשר את הסברה. פרטי עבודתם יחשפו בתוכנית מיוחדת שתשודר בשבוע הבא בערוץ 4 הבריטי.

כך נראתה מרכבתו של המלך הפרעוני | צילום: ויקיפדיה

ראש הצוות, כריס נאונטון מהחברה לחקר מצרים וחבריו לפרויקט, השתמשו בצילומי רנטגן ונתוני CT של המלך הפרעוני, כדי לערוך "ניתוח וירטואלי שלאחר המוות". הניתוח מצא תבנית פציעות מסוימת בצידה האחד של הגופה. חוקרי תאונות הדרכים, שיצרו סימולציה ממוחשבת, בדומה לדרך בה נוהגים בפענוח תאונות רכב, הגיעו למסקנה כי תסריט תאונת המרכבה הוא הסביר ביותר.

בנוסף לאישור סיבת המוות, פתר צוות החוקרים תעלומה נוספת – מדוע גופתו של ענח' אמון נראית שרופה, כפי שהאיר הוואר קרטר עם מציאתה.

לשם כך, פנה הצוות לחוקרי שריפות שקבעו כי שילוב חומרי החניטה של גופת המלך יצרו ריאקציה כימית שהובילה לדליקה ספונטנית, כאשר הוא כבר היה בתוך ארון הקבורה. במילים אחרות, נראה שתהליך החניטה של המלך השתבש.

תות ענח' אמון החנוט. מצא את מותו בנפילה קטלנית בגיל 19 | צילום: רויטרס

"אני חושב שמה שהפרויקט הזה מראה הוא שכאשר עוסקים בחומרים עתיקים, תמיד יש דברים נוספים ללמוד, וקרוב לוודאי שעוד יהיו בעתיד", אמר נאונטון. "אך במחקר הזה עשינו צעד גדול קדימה בכל הקשור להבנת ההתרחשויות סביב מותו של תות ענח' אמון".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן