Forbes Israel Logo

הנפילה הגדולה: השווי לפני ארבע שנים – 164 מ' ד'. היום – 500 אלף

חדשות טובות למייספייס – הם כבר לא אוחזים בתואר "הנפילה הגדולה של עידן המדיה החברתית": "דיגג" (Digg), שהיה רק לפני שנתיים אתר החדשות החברתי הכי פופולארי שיש, נמכר לחברת 'בטאוורקס' (Betaworks) ב-500 אלף דולר, כך דווח בוול סטריט ג'ורנל. בסיבוב הגיוסים האחרון שלו, ב-2008, הוערך שוויו ב-164 מיליון דולר. 

נפילה של יותר מ-99%. דיגג (צילום מסך)

זה אומר שהחברה הצליחה להפסיד למשקיעיה יותר מ-99% בתוך 4 שנים – ביניהם מארק אנדריסן (שיושב בחבר המנהלים של פייסבוק ואי-ביי בין היתר), ריד הופמן וסיליקון וואלי בנק. 

אומנם מייספייס רשמה לכאורה יותר הפסדים בדולרים עבור "ניוז קורפ", אבל לא רק שהיא הצליחה להחזיר 6% מהשקעת 580 מיליוני הדולרים שלה כשהיא נמכרה ל"ספסיפיק מדיה" ב-35 מיליון דולר, וזה בלי לספור את ההכנסות שהיא הביאה במהלך 6 השנים בהן ניוז קורפ החזיקה בה.

במקרה של דיגג, אין צורך לבצע נתיחה שאחרי המוות. התנועה באתר ירדה תלולות מאז 2010, אז אימץ האתר סדרת שינויים, ובסיס המשתמשים הגדול והמעורב שלו דחה אותם מפורשות. מספר היוניקים החודשי היה בשיאו בינואר אותה שנה – 29 מיליון, ואז החל לצנוח. השקה מחודשת בספטמבר אותה שנה בניסיון להפוך את כיוון המגמה הכניס אותה לסחרור מהיר מטה, ובינתיים הניעה גל של תנועה בקרב המתחרה הגדול – רדיט (Reddit).

בסופו של דבר, לקראת קיצה של 2011 רדיט כבר עברה את דיגג – וסופה של הפרשה התברר היום. לפי הדיווחים, אין כוונה לקפל את האתר אל תוך "News.me" של בטאוורקס אלא להותירו על כנו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.