Forbes Israel Logo

“הנרצחת התלוננה לפני חצי שנה על בעלה, אבל התיק נסגר”

אישה שנרצחה הבוקר (א') בידי בעלה לשעבר, שרצח גם את שתי בנותיהם, התלוננה בעבר על החשוד במשטרה אך התיק נסגר – כך אמר ניצב משנה איתן מנשה, מפקד משטרת עפולה. עוד סיפר מפקד המשטרה, כי החשוד השתמש באקדח גנוב על מנת לבצע את הירי וכן לשים קץ לחייו.

במסע הרצח המטורף שאירע הבוקר בדבורייה שבגליל, רצח ביריות תושב הכפר את גרושתו בת ה-37, את בנותיהם בנות הארבע וה-16, וכן אדם נוסף. הוא ניסה לירות למוות בבתו השלישית בת ה-15, אך פצע אותה קשה. לאחר מכן נמלט מהיישוב והתאבד.

נצ"מ מנשה, בשיחה עם גלי צה"ל, סיפר כי לפני כחצי שנה התלוננה הנרצחת כי בעלה לשעבר עוקב אחריה. האיש נחקר, הכחיש והפרקליטות סגרה את התיק. "בשנת 2008 וגם ב-2013 היו אירועי אלימות שקשורים אליו, כולם טופלו על ידי התחנה ואחד הגיע לפרקליטות", הוסיף מנשה.

"מרגע שהתחיל האירוע, בשעה 8:15, ועד שאיתרנו את הבחור ירוי, עברה לא פחות משעה. יש לנו עדי ראיה שראו את האירוע. אלו הפרטים הראשונים, במהלך היום נקבל פרטים נוספים", סיפר על החקירה המתנהלת כעת.

"הנערות נורו בדרך לבית הספר"

החשוד, בן 48, החל את מסע ההרג שלו סמוך לבית האבות של הכפר, שם ירה למוות באשתו לשעבר בת ה-37 ובבתם בת הארבע. חובשי מד"א שהוזעקו למקום ניסו לבצע בשתיים פעולות החייאה, אך מותה של האישה נקבע במקום ומותה של הפעוטה נקבע בבית חולים העמק בעפולה, אליו פונתה.

לאחר מכן המשיך האיש אל הזירה השנייה, סמוך למועצה המקומית, שם ירה בבנותיו בנות ה-15 וה-16 ופצע אותן באורח חמור. השתיים פונו לבית החולים העמק, שם נקבע מותה של הבכורה. אז פנה החשוד אל הזירה השלישית, וירה למוות בגבר בן 55 העובד כמנהל בבית האבות שביישוב.

"סמוך למועצה מצאנו שתי נערות מוטלות על הכביש, הן נראו כתאומות זהות ולפי התלבושת והתיקים שהיו איתן נראה כאילו היו בדרכן לבית הספר", סיפר פרמדיק מד"א, דודו פחימה. "הן נמצאו כשהן מחוסרות הכרה וירויות בראשן, אחת מהן הייתה במצב אנוש ואחת במצב קשה".

לדבריו, בזמן שטיפלו החובשים בנערות המשיך האב במסע הרצחני שלו: "הייתה המולה גדולה במקום ואנשים נראו מבוהלים, אנחנו יודעים שבמהלך הטיפול, הירי נמשך בתוך הכפר".

לאחר מעשה נמלט האיש אל עבר היציאה מהיישוב. חובשי מד"א איתרו אותו במכוניתו, מחוסר הכרה לאחר שירה בעצמו. הוא מת בדרך לבית החולים רמב"ם בחיפה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.