Forbes Israel Logo

הסוף להתעטשויות? מדענים בפינלנד גילו חיסון לאלרגיות

צוות מדענים מאוניברסיטת מזרח פינלנד פיתח לאחרונה תרופה חדשה שעשויה לחסל את תופעות האלרגיה. התרופה, שפותחה בשיטוף עם חברת הביוטכנולוגיה המקומית, VTT, פועלת בשיטה חדשנית וחסכונית ונלחמת בתופעה בשיטות ביוטכנולוגיות מתקדמות. 

רבים בעולם סובלים כיום מסוג כלשהו של אלרגיה. בארה"ב מדובר בכ-65 מיליון אנשים ובאירופה המספר מטפס ל-87 מיליון. האלרגיה הנפוצה ביותר היא לדשא, כמחצית מכלל האלרגים סובלים ממרגישות לצמחייה. 30% סובלים מאלרגיה לחתולים וכ-10% רגישים לסוג כלשהו של מזון. כתוצאה מכך, קיים ביקוש רב לתרופות נגד אלרגיות.

עד היום, פעלו התרופות האנטי אלרגניות רק לחיסול הסימפטומים של התופעה, הכוללים עיניים דומעות, אף נוזל, גירודים ופריחות, בחילות ורגישויות בגרון. הכדורים והמשחות, הקיימים היום בשוק, משפיעות רק באופן זמני ולכן יעילותן יורדת. 


לטענת ג'והו רובינן, ראש צוות המחקר שפיתח את התרופה החדשה, על מנת לטפל בצורה יעילה יותר בתופעת האלרגיה, יש צורך לחסל את האלרגנים עצמם, החודרים לגוף ומעוררים את התגובות האלרגיות שלו. החוקרים הפינים מצאו כי ניתן לעשות זאת על ידי שינוי האלרגנים באמצעות הינדוס גנטי שלהם. 


על ידי שימוש באמצעים ביולוגים וביוטכנולוגים מתקדמים, פתחו המדענים תרופה שמשנה את מבנה האלרגנים ומאפשרת לנוגדנים שמפתח גוף האדם להילחם בהם בצורה יעילה ומהירה יותר. התרופה החדשה תוחדר לגוף על ידי חיסון, בדומה לטיפול נגד מחלות אחרות, כמו אדמת או צהבת ותסייע לו לייצר נוגדנים מתאימים.


שוק התרופות האנטי אלרגניות בעולם מגלגל כיום למעלה מ-600 מיליון דולר. נכון לשנת 2010, נמכרו בעולם תרופות אלה בסכום של 642 מיליון דולר ברחבי העולם. עד שנת 2015 צפוי מספר זה לגדול ל- 14.7 מיליארד דולר בארה"ב בלבד.


על מנת לספק את הביקוש הרב לתרופה יעילה לאלרגיה, פתח צוות המדענים, חברת ביו-טק חדשה בשם "דסנטום", במטרה להוציא את הפתרון החדש שלהם למכירה לציבור תוך 5-7 שנים.
 

צילומים: רויטרס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.