חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הסוף של הוליווד? שירותי הסטרימינג כובשים את המועמדויות לאוסקר

ביום שלישי בבוקר השבוע, אמזון השיגה את מה שאף שירות סטרימינג לא השיג לפני כן: מועמדות משמעותית לפרס האוסקר עבור הסרט הזר. הסרט "מנצ'סטר ליד הים" קיבל 6 מועמדויות, כולל אחת עבור הצילום, והפיצ'ר האיראני "הסוכן" הוכרז כמועמד לסרט הזר הטוב ביותר.

בשדה תחרותי בו פניה החדשות של אמזון מנסות להדביק את נטפליקס, זהו איזור אחד בו שירות הסטרימינג של ג'ף בזוס (מנכ"ל אמזון) הצליח בו נכשל ריד האסטינגס, מנכ"ל נטפליקס.

אמזון רכשה את זכויות ההפצה לדרמה "מנצס'טר על הים" בפסטיבל סאנדנס 2016, תמורת 10 מיליון דולר. הרכישה היתה אחת מרכישות רבות של אמזון באותה השנה – כולל "Wiener-Dog" ו"אהבה וידידות" – שהוכיחו כי השירות לוקח ברצינות את הפשיטה שלו על עולם הקולנוע. אמזון הפיצה את "מנצ'סטר על הים" באופן מסורתי, ומאז הבכורה שלו בנובמבר 2016, הוא גרף כמעט 39 מיליון דולר בקופות בתי הקולנוע בארה"ב.

המועמדויות הרבות לאוסקר מאשרות את השאיפות ההוליוודיות היקרות של אמזון | צילום: fotolia

בנוסף לצילום הטוב ביותר, קייסי אפלק הוכרז כמועמד עבור השחקן הטוב ביותר (עבורו הוא זכה בגלובוס הזהב), מישל ויליאמס עבור שחקנית המשנה, לוקאס הדג' עבור שחקן המשנה וקנת' לונרגן עבור הבימוי והתסריט המקורי הטוב ביותר.

נטפליקס ניסתה את כוחה בסרטי קולנוע כאשר היא רכשה עבור 12 מיליון דולר את הזכויות ל"חיות ללא לאום", דרמת מלחמה על ילד לוחם, בפסטיבל הקולנוע של טורונטו ב-2015. במקום להשיק אותו בצורה המסורתית, נטפליקס הריצה אותו במשך שבועיים בלבד בבתי הקולנוע, כדי שהוא יהיה רשאי להשתתף בתחרויות. הסרט הושק באינטרנט בו זמנית, מה שהוביל לרווחים זעומים של 91,000 דולר בקופות. הסרט זכה להתעלמות במשך עונת הפרסים, לא הוליד שום מעומדויות לפרסי האקדמיה וזכה רק להנדת ראש אחת מצד גלובוס הזהב. בהיסטוריה שלה, נטפליקס זכתה ל-5 מועמדויות לאוסקר, כולן בקטגוריית הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר (כולל המועמדות השנה לסרט "ה-13").

אולי זו ההצלחה של אמזון שיצרה מוטיבציה אצל נטפליקס לנסות שוב. אחרי הכל, עם תקציב תוכן של מעל ל-6 מיליארד דולר, יש לה את הכסף לכך. עד כה, חברת שירות הסטרימינג ביצעה כמה רכישות בסאנדנס השנה, כולל הקומדיה שנרכשה ב-3 מיליון דולר "The Incredible Jessica James", אותה היא מתכננת להשיק בצורה מסורתית.

שירותי הסטרימינג המובילים בארה"ב (לפי מספר משתמשים):

גרף : eMarketer

גם אם הסרט ייפול, נטפליקס יכולה להישען על ההצלחה של הסדרה המקורית שלה, שם השירות מקבל הערכה מצד הביקורת יותר מאי פעם. היא זכתה לאחרונה בסדרת הדרמה הטובה ביותר בגלובוס הזהב עבור "The Crown" – הראשון אי פעם לשירות סטרימינג. ובשבוע שעבר הכנסותיה ברבעון הרביעי של 2016 הביסו את התחזיות בוול סטריט, כאשר השירות נהנה מהתוספת הדולה ביותר של משתמשים ברבעון בהיסטוריה שלו.

נטפליקס זוקפת זאת לזכות התוכן המקורי החדש שלה, כולל "The Crown", "Luke Cage" של מארוול ו"בנות גילמור: שנה בחיים". במונחים של משתמשים, נטפליקס עוקפת את אמזון, כאשר חברת המחקר הדיגיטלי eMarketer מעריכה כי לראשונה יש 128 מיליון צופים, ואילו לשנייה רק 85.3 מיליון. למרות ההוכחות האלה, נטפליקס לא צריכה עוד סרטים כדי להצליח, היוקרה של פרסי האקדמיה בוודאי תישאר סיבה לגאווה.

עבור אמזון, המועמדויות הרבות לאוסקר מאשרות את השאיפות ההוליוודיות היקרות שלה. היא כבר רכשה את "The Bid Sick" עבור 12 מיליון דולר בסאנדנס השנה, ובוודאי תמשיך לבצע רכישות. החברה, בהובלת בזוס, אף מכפילה את ההימור שלה על הפקת הסרטים שלה עצמה, כמו "Last Flying Flag" מזוכה האוסקר ריצ'רד לינקלייטר והפרויקט ללא שם של וודי אלן, בכיכובם של קייט וינסלט וג'סטין טימברלייק.

אם הכל ילך כשורה בשירות הסטרימינג שלה בחודש הבא, אמזון תיקח הביתה את האוסקרים הראשונים של שירותי סטרימינג רבים. לאור זאת, כדאי לאולפנים הגדולים להיזהר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן