Forbes Israel Logo

הסטארט אפ החדש של מייסד וויז: השוואה חברתית של עמלות

נשיא ווייז יוצא למלחמה בעמלות: הסטארט אפ החדש של אורי לוין מבטיח לחולל מהפכה בתחום העמלות. אתר feex.co.il, אשר נמצא בגרסת אלפא ראשונית, מנתח את שיעור העמלות שאתם משלמים על כל מוצר פיננסי, ומראה לכם כיצד תוכלו לשלם הרבה פחות.

פרויקט פיקס נולד במסגרת תוכנית "זל" של המרכז הבינתחומי בהרצליה לקידום פרויקטי סטארט אפ טכנולוגיים. במסגרת התוכנית נבחרים 20 סטודנטים מתוך 700 ומקימים סטארט אפ משלהם בשיתוף עם "מנטור" מעולם ההיי טק הישראלי. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

במסגרת התוכנית חבר לוין ליואב צוראל ודויד וייס וסייע להם בהקמת החברה. צרואל, מנכ"ל פיקס, מסביר כי הפרויקט נולד מתוך צורך שזוהה בשוק. "זיהינו כשל שוק רציני, בו לקוח שמקבל דוח מהבנק יכול להוריד את סכום העמלות שהוא נדרש לשלם בחצי, אם רק ישלח בקשה במייל. עבר אנשים מסוימים מדובר בחיסכון של כ-1,000 שקל". בנוסף אמר צוראל כי בבחינת מוצרים פיננסים נוספים התברר כי בבעיה חמורה עוד יותר.

לטענת לוין, המשמש כיו"ר החברה, "גובה העמלות שרובנו משלמים במהלך חיינו גדול יותר מגודל המשכנתא שאנו לוקחים". על פי החישובים של פיקס, בכל שנה משלם הציבור 38 מיליארד שקל עמלות למוסדות הפיננסים. "אם יש לכם ביטוח מנהלים או קרן פנסיה, במהלך תקופת החסכון (עד הפנסיה) תשלמו בערך 40% מהחסכון שלכם בעמלות", מסביר לוין. 

משלמים יותר עמלות מגובה המשכנתא | צילום אילוסטרציה: IngImage / ASAP

מערכת פיקס מאפשרת למשתמשים לחשב כמה הם משלמים על השירותים הפיננסיים שלהם, כמה הם אמורים לשלם וכיצד לעשות זאת. על מנת להשתמש בפיקס, על המשתמשים לשלוח את החשבון האחרון שקיבלו מספקית השירות.

המערכת מזהה בצורה אוטומטית את הגוף הפיננסי אליו שייך המשתמש ומשווה את היקף העמלות שהוא משלם לאנשים אחרים באותו מצב סוציו אקונומי. באמצעות "מד הפראייר" באתר יכול המשתמש לראות היכן מיקומו ביחס לשאר. 

לוין מדגיש כי השימוש בפיקס נעשה באנונימיות מוחלטת. "אם תרצו, תוכלו למחוק את פרטיכם המזהים לפני שאתם שולחים את דף החשבון". מערכת פיקס לא שומרת את שמות המשתמשים או את מספר תעודת הזהות שלהם. 

השירות של פיקס ניתן חינם למשתמשים פרטיים, ובעתיד יופעל השירות בתשלום לעסקים. לדברי צוראל, "רובין הוד לא לוקח כסף מאנשים פרטיים. אנחנו רוצים להיות החבר הפיננסי של כולם". באתר החברה נכתב כי החיסכון הממוצע למשתמש באתר עומד על 20,642 שקל. האתר קיים כיום בגירסת אלפא ובחודש מרץ הקרוב יושק באופן רשמי. 

מתוך האתר של פיקס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.