חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הסטארט אפ של משקיעי גוגל ופייסבוק: אתר למימון סטודנטים

חברת אפסטארט האמריקאית הודיעה אתמול על גיוס של 5.9 מיליון דולר. בין משקיעי החברה גם פיטר ת'יל, ממשקיעיה הראשונים של פייסבוק ואריק שמידט יו"ר גוגל. אתר האינטרנט של אפסטארט מאפשר לבוגרי קולג'ים בארה"ב להשיג מימון עבור הקמת עסק או המשך לימודיהם.

לטענת אחד ממייסדי החברה פול גו ההשקעה תשתמש את אפסטארט למימון התרחבותה וכן לפיתוח אמצעים להתמודדות עם אתגרים משפטיים בהם היא נתקלת.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

גו תיאר את החברה כ"גוף שמקדם השקעות של אנג'לים באנשים". לדבריו, "תמורת ההשקעה שתורמת להצלחתם של הבוגרים, יקבלו האנג'לים נתח מההכנסות של העסקים שיוקמו". על פי המודל של אפסטארט, חוזים בין הלווים למשקיעים נחתמים לתקופה של בין 5-10 שנים, כך שאם העסק המוקם מניב רווחים יכול המשקיע להנות מהחזר נאה לכסף ששם. אולם אם העסק ירוויח עד 30 אלף דולר במהלך תקופת החוזה, המשקיע לא ייראה מכך כלום.

יותר משתלם להשקיע באנשים | אתר אפסטארט

לטענת גו, "השקעה באנשים היא כדאית יותר מהשקעה בחברות. כאשר חברת סטארט אפ נכשלת, כספם של המשקיעים הולך לאיבוד ללא קשר למה שמייסדי החברה עושים בהמשך, אולם ברוב המקרים היזמים ממשיכים לעבוד במקומות אחרים, כך שבכל מקרה המשקיעים יכולים להרוויח מהם".

המודל החדשני של אפסטראט טומן בחובו מספר בעיות, בעיקר בגלל ההנחיות הרגולטוריות בארה"ב. על פי כללי הוועדה לניירות ערך ולבורסות בארה"ב על מנת להשקיע בעסק, צריך אדם לעמוד במספר תנאים. לטענת גו כ-60% מהמשקיעים באפסטארט אינם עומדים בתנאים הרגולטוריים ולכן אינם יכולים להשקיע בעסקים במדינה.

לטענת גו, הגיוס הנוכחי של אפסטארט יסייע לחברה להתגבר על האתגר החוקי הנ"ל ולאפשר למספר רב יותר של אנג'לים להשקיע בבוגרים הפועלים במסגרת האתר. ת'יל ושאר המשקיעים בחברה הביעו ביטחון כי הכסף שקיבלה אכן יסייע לה לפתור את הקשיים הרגולטורים ותאפשר לה לגדול.   

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן