Forbes Israel Logo

הסכם בשווי חצי מיליארד דולר בין קומפיוג'ן לבאייר

הסכם לשיתוף פעולה נרחב בתחום הביומד: קומפיוג'ן הודיעה היום על חתימת הסכם רישוי ושיתוף פעולה עם חברת Bayer HealthCare (באייר) הגרמנית, עבור מחקר, פיתוח ומסחור של תרופות לסרטן המבוססות על נוגדנים כנגד שני חלבונים חדשים שהתגלו על ידי קומפיוג'ן, המווסתים את מערכת החיסון. מניית החברה מזנקת בשעה זו בבורסה בתל אביב ב-60%.

על פי תנאי ההסכם, קומפיוג'ן תקבל תשלום ראשוני של 10 מיליון דולר. החברה זכאית תהיה גם לקבל למעלה מ-500 מיליון דולר בתשלומים עבור אבני דרך פוטנציאליות של שתי תכניות הפיתוח, לא כולל תשלומי אבני דרך של עד 30 מיליון דולר הקשורים בפעילות פרה-קלינית. בנוסף, קומפיוג'ן זכאית לתמלוגים בשיעור חד-ספרתי, בינוני עד גבוה, על מכירות נטו גלובליות של כל מוצר שיפותח במסגרת שיתוף הפעולה.

באייר | צילום: רויטרס

דר' ענת כהן-דייג, נשיאה ומנכ"לית קומפיוג'ן, מסרה כי "אנחנו מאוד נרגשים להתחיל בשיתוף הפעולה עם באייר, חברת תרופות מובילה, עם פעילות הולכת וגדלה בתחום האונקולוגיה. שיתוף הפעולה מתרכז בפיתוח טיפולים אימונותרפיים לסרטן המבוססים על נוגדנים כנגד שתי מטרות חלבוניות מבטיחות המווסתות את פעילות מערכת החיסון".

כהן-דיגג המשיכה ואמרה כי "אנו סבורים שהחיזוי והוולידציה של שתי מטרות אלו, בעזרת תשתיות החיזוי החישוביות שלנו המתאימות ליישומים רבים ומגוונים, נותנים משנה תוקף למחויבות ארוכת השנים שלנו לביסוס היכולות הייחודיות של קומפיוג'ן". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.