Forbes Israel Logo

העובדים הסינים מתאבדים? את האייפון הבא ירכיבו אלפי רובוטים

האם לפוקסקון, יצרנית המכשירים החכמים נמאס להעסיק בני אדם? ענקית הטכנולוגיה הסינית, האמונהעל המפעלים אשר אחראיים לייצור קו מוצרים של חברות רבות ביניהן האייפון, האיפד, ה-Xbox One והקינדל של אמזון, הואשמה לא פעם ביישום נהלי עבודה בלתי חוקיים – במסגרתם ניסו עובדים רבים אף לשים קץ לחייהם (לפחות 14 כאלו גם מצאו לבסוף את מותם). תנאי העבודה במפעלים אלו אמנם שופרו לאחר שאפל ביצעה בדיקה מעמיקה ודרשה מהחברה להיטיב את תנאי העבודה של העובדים, אך נראה שכעת בפוקסקון מצאו פתרון יצירתי להתמודד עם הבעיה האנושית – על ידי החלפת הכוח היצרני ברובוטים.

העבודה קשה? אין בעיה, נחליף אתכם ברובוטים

מנכ״ל החברה טרי גו (Terry Gou) כבר הספיק לספר לכל דורש כי למרות שמספר מקרי התאבדות אכן נבעו מעבודה מונוטונית, בפוקסקון ממשיכים לטעון כי המספר מהווה שיעור התאבדות נמוך יותר מאשר שיעור ההתאבדות באוכלוסייה הסינית בכללותה ושההתאבדויות נובעות מבעיות אישיות או סכסוכים משפחתיים – ולא חס וחלילה מתנאי העבודה במפעל. למרות זאת, נראה כי החברה מנסה בעצמה להפחית את מספר ההתאבדויות במפעליה, אך לא על ידי הקלת תנאי העבודה במפעלים אלא על ידי החלפת העובדים האנושיים ברובוטים שלא יתלוננו על תנאי העבודה הנוקשים ולא ייצרו ניירת מיותרת למלא כאשר אלו מחליטים לשים קץ לחייהם.

צילום: shutterstock

על פי הדיווחים, כל אחד מ-10,000 הרובוטים החכמים הללו אשר נרכשו כבר על ידי פוקסקון, יהיו מסוגלים להחליף באופן חלקי את פס הייצור של האייפון הקרוב ויעלו לחברה בין 20,000-25,000 דולר לרובוט. על פי ההערכות, הרובוטים, הנמצאים כעת בשלבי הבדיקה הסופיים שלהם, יהיו מסוגלים לייצר כ-300,000 יחידות של מכשיר האייפון הקרוב עד מועד השקתו המוערך בסביבות חודש ספטמבר הקרוב. למרות זאת, בפוקסקון לא נחים על זרי הדפנה ולא מסתמכים באופן מלא על המכונות, וכבר מחפשים לשכור כ-100 אלף עובדים אנושיים חדשים, בכדי לתגבר את ההשקה המתוכננת של ליין המוצרים החדש של אפל.

דיווחים שונים מצביעים על כך שבפוקסקון לא מתכוונים להסתפק ברובוטים שנרכשו וכבר נערכים לשנים הקרובות עם צבא חסר מעצורים של לא פחות ממיליון רובוטים, אשר יאפשר להם לצמצם בצורה משמעותית את כוח העבודה האנושי במפעלים. דיווח נוסף גורס כי החברה עובדת בשיתוף פעולה עם גוגל, בכדי למנף את המומחיות הרובוטית של האחרונה לכוח הייצור של פוקסקון, ומנכ״ל החברה כבר נשמע מספר פעמים מתפאר בכך שבמפעל הדגל של החברה בצ׳נגדו עובדים 24 שעות ביממה עם אורות כבויים, על ייצור של מוצר מחברה מאוד מפורסמת.

 

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: פרויקט קיקסטארטר חדש מגייס כספים כדי לייצר… סלט תפוחי אדמה

עוד בגיקטיים: עד כמה משפיעה מהירות טעינת האתר על דירוגו בגוגל?

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.