חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

העולם שייך לצעירים: כך הגיע ילד בן 12 לתפקיד סגן נשיא בחברת סטרט-אפ משגשגת

אומרים שהעולם שייך לצעירים. האמרה הזו כנראה נכונה היום יותר מאי פעם בעבר – ובמיוחד בעולם ההיי-טק, שם גילאי המתכנתים, המעצבים, ראשי הצוותים והיזמים העומדים בראש חברות סטרט-אפ משגשגות הולך ויורד. לא רק שהגיל הממוצע של בעלי התפקידים השונים (והבכירים) נמצא בירידה מתמשכת, בשנים האחרונות אנו עדים גם לעובדים ויזמים צעירים במיוחד כמו תלמידי בתי ספר תיכוניים אשר מקימים חברות משלהם, מתכנתים עבור חברות ענק, ומרוויחים סכומי כסף אדירים לגילם.

אך המקרה של סמי פרסלי שונה ובולט, אפילו על רקע כל אותם עובדים ויזמים צעירים במיוחד. ככה זה כשאתה ממונה לתפקיד סגן נשיא בכיר בחברת סטרט-אפ מוכרת, מביא עצות ורעיונות חדשים ומשפיע על עתידה של חברה שכבר הספיקה לגייס מיליוני דולרים (ומוערכת בשווי גבוה הרבה יותר) – והכל כשרק לפני מספר חודשים חגגת יום הולדת 12. כן, פרסלי הוא כנראה סגן הנשיא הצעיר ביותר בתעשיית ההיי-טק בארה"ב, והוא ממש לא מתכוון לעצור בכך.

"בגיל 32 כבר לא מבינים מה בני הנוער אוהבים"

לפני מספר חודשים החל פרסלי להשתמש באפליקציה חדשה אשר הושקה לאחרונה, PingTank. הטכנולוגיה שפיתחו מהנדסי החברה מאפשרת למשתמשים להוסיף אנימציות וידאו קצרות לתמונות אשר צילמו בטלפון הנייד – ולשלוח את התמונה המשודרגת לחבריהם. כך, למשל, יכולים המשתמשים להוסיף אנימציה של מטבעות נופלים מהשמיים לתמונה, או של לבבות מסתחררים סביב ראשם. האלגוריתמים שפיתחה החברה מזהים היטב גם את דמויות הגוף והפנים המופיעים בתמונות ומתאימים את האנימציות אליהם באופן מיטבי, ולאחרונה החלה לאפשר גם שימוש באנימציות תלת ממד (כך, לדוגמא, יכולים המשתמשים להוסיף פתיתי שלג אשר ירחפו סביב דמותם בתמונה). השימוש ביישום הוא חינמי, ואת הכסף מרוויחה החברה ממותגים מסחריים אשר משלמים עשרות אלפי דולרים עבור פיתוח אנימציות הכוללות את סמל המותג שלהם.

"כשקראתי את המכתב לא היה לי מושג בן כמה הוא". גרין | צילום: פורבס

האפליקציה הושקה רשמית רק בחודש מרץ השנה, בשיתוף פעולה מלא עם אפליקציית "מסנג'ר" – שירות ההודעות של פייסבוק. כך, מקווים ברשת החברתית הענקית להעניק ליישום ההודעות שלהם יתרון משמעותי על מתחריו בשוק – ולהפוך את שליחת התכנים הוויזואליים, אשר הפכו משמעותיים במיוחד בחיינו, למהנה, מצחיקה ועשירה בהרבה. במהלך החודשים אשר חלפו מאז השקתה בחברה כבר מתגאים ב-400,000 משתמשים קבועים ובקצב גידול מרשים. עד כה החברה גייסה כבר 2.2 מיליון דולר, והיא כוללת כיום 17 עובדים. אליהם, כאמור, נוסף לאחרונה סגן הנשיא הצעיר ביותר בארה"ב כיום.

כשפרסלי סיים את השימוש הראשוני באפליקציה, היו לו לא מעט רעיונות לשיפור. לדבריו, הוא הרגיש כי האפליקציה יכולה להביא בשורה של ממש לבני הנוער והצעירים, אשר שליחת הודעות תמונה הפכה בשנים האחרונות לאמצעי תקשורת משמעותי בחייהם. אך למרות הפוטנציאל הגדול, פרסלי חש כי החברה "מפספסת" את בני הנוער והמשתמשים הצעירים. ראשי ומהנדסי החברה, ממרום גילם (כולם בני 30-40 בסך הכל) פשוט לא ידעו כיצד לבחון את השירות "בעיניים של ילד". פרסלי, לעומת זאת, ידע בהחלט.

לאחר שסיפר לאמו על הרעיונות, הוא החליט לכתוב אי-מייל למנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, ג'רמי גרין. במכתב ששלח פירט פרסלי את כל הרעיונות שלו, החל מתוספים גרפיים ועד לשילוב סאונד באנימציות. הוא הציע לשלב אפקטים ממשחקי מחשב אהובים במיוחד, מסרטים, ופירט לאחר כל הצעה מדוע היא תוכל לשפר את חווית השימוש באפליקציה עבור בני הנוער. גרין קיבל את המכתב, קרא, התרשם – והחליט לזמן את פרסלי לשיחה.

"כשקראתי את המכתב לא היה לי שום מושג בן כמה הוא", נזכר היום גרין. "הוא מאוד מאוד חכם ומתבטא נהדר. כשהוא נכנס למשרד שלי, לקחו לי כמה שניות כדי להבין שהילד הזה שעומד מולי – זה האדם שכתב לי את המכתב ואת כל ההצעות המצוינות האלו". לאחר פגישה קצרה, גרין החליט לעשות את מה שאף מנכ"ל לא עשה מעולם – ומינה את פרסלי בן ה-12 לתפקיד סגן נשיא לענייני שיווק לבני נוער. "החלטתי להעסיק אותו מסיבות פשוטות. הוא מבריק, והדרך הטובה ביותר לשווק את המוצר לקהל בני נוער בני 12 או 13 היא פשוט מאוד להעסיק אחד מהם – שיהיה חכם מספיק כדי להסתכל גם על התמונה הרחבה ולתת את העצות הנכונות. אני כבר בן 32, אין לי מושג מה בני הנוער אוהבים היום", הוא מסכם בחיוך.

סגן נשיא בגיל 12 | צילום אילוסטרציה: thinkstockphotos

אחד המהלכים שפרסלי קידם במהלך תפקידו עד כה, כאמור, היה הטמעת סרטונים בהשראת שמחקי הווידאו האהובים על בני הנוער, דוגמת "Call of Duty" או "Dead Island". כעת, למשל, יכולים המשתמשים באפליקציה להוסיף אנימציה בה כלי הנשק המוכרים מאותם משחקים "מחוררים" את התמונה, או אנימציות בשילוב דמויות מאותם משחקים. אנימציות אלה, מספרים בחברה, הפכו במהרה לפופולריות במיוחד בקרב המשתמשים – והכל בזכות פרסלי.

אז כיצד משלב סגן הנשיא את עבודתו עם לימודיו בבית הספר וחייו הפרטיים? לדבריו, גם כשהוא יושב בשיעורים בבית הספר הוא חושב כל העת על פיתוחים נוספים לאפליקציה. כעת, בחופשת הקיץ, הוא מגיע למשרד למשך יומיים בשבוע – אך ביתר הזמן הוא נשאר בבית וממשיך בחייו כרגיל. גם בימים החופשיים, גרין מספר, פרסלי לוחץ לקיים פגישות טלפוניות או באמצעות הסקייפ. "כל הזמן יש לו רעיונות", הוא מעיד, "ורובם פשוט מצוינים".

על רעיונות אלה, גרין מעיד כי פרסלי "מתוגמל", אך מכיוון שהוא נתון תחת הגבלת השכר לילדים בארה"ב, ישנו קושי בלהעביר לו תשלום כיאה לסגן נשיא. בינתיים, שורת הרווח של החברה "גדלה באופן עקבי", לדברי גרין, ונראה כי גם פרסלי עצמו מרוצה מהמעמד אליו הגיע כבר בגיל כל כך צעיר. מעניין אם היה תקדים בהיסטוריה לסגן נשיא בחברת סטרט-אפ מצליחה, אשר ביקש רשות מאמו בטרם יצא לישיבת דירקטוריון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן