חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

העליבאבא הבאה: הכירו את החברה המסקרנת ביותר בעולם המובייל

נתוני מכירות האחרונים של המכשירים הסלולריים, חשפו כוח עולה חדש בעולם המובייל – חברת שיאומי הסינית שמתייצבת כיצרנית הסלולר הרביעית בגודלה בעולם (שלישית, לפני המיזוג של לנובו ומוטורולה). כעת נראה כי החברה הנמצאת העיצומו של תהליך התפתחות מואץ, בוחנת אפשרויות גיוס שיקפיצו את ערכה ליותר מ-40 מיליארד דולר – פי 4 מערכה כיום. עד כה, גייסה שיאומי שהוקמה ב-2010 סכומים גדולים בחודש אוגוסט השנה ובתחילת 2014 גייסה עוד כ-216 מיליון דולר.

אם החברה תצליח לגייס הון שיגדיל את שוויה ל-40 מיליארד דולר, היא תהפוך לחברת הטכנולוגיה הפרטית בעלת הערך הגבוה בעולם. עם שווי כזה, שיאומי תעבור חברות כמו סוני שערכה עומד על כ-19.5 מיליארד דולר, ולנובו עם שווי של 15.6 מיליארד דולר.

שיאומי שקיימת פחות מ-5 שנים, היא התגשמות החלום של המייסד ליי ג'ון "סטיב ג'ובס הסיני" – יזם סדרתי בן 44 שערכו כעת מוערך בכ-9.1 מיליארד דולר הודות להצלחה של שיאומי. ג'ון טען לפני שנתיים בראיון לפורבס ש"אם ג'ובס היה חיי בסין, הוא לא היה יכול להצליח. הוא היה פרפקציוניסט קפדן, בעוד שהתרבות הסינית מדגישה את דרך האמצע".

בעוד ששיאומי עוד רחוקה מלעבור את אפל, היא מצליחה להגדיל את נתח השוק שלה באסיה ולשפר את מכירותיה בקצב גדול יותר מכל 5 היצרניות הגדולות. ברבעון השלישי, מכרה החברה 17.3 מיליון מכשירים – עליה של 200% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. לשם השוואה, אפל מכרה 39.3 מיליון מכשירים שמהווים עליה של 16% בלבד לעומד הרבעון השלישי של 2013.


שיאומי. תהפוך לחברת הטכנולוגיה הפרטית היקרה בעולם? | צילום: מתוך יוטיוב

אלה הם מספרים מדהימים עבור חברה שלא היתה קיימת עד לפני 5 שנים ועדיין לא נכנסה אל השוק האמריקאי. כעת, מתחילה החברה להתרחב לתחומים נוספים חוץ מהסמארטפונים מבוססי האנדרואיד. היא גם החלה להגדיל את תחום מכירותיה עם משלוחים לסינגפור ולהודו.

"ליי ג'ון הוא מייסד בעל חזון שמתמקד בחידושים טכנולוגיים", אומר יורי מילר מ-DST Global, אחת מהחברות הרבות שהשקיעו בשיאומי. "הוא מוקף בקבוצה חזקה בצורה יוצאת דופן עם מומחיות ייחודית".

ההכנסות ממכירות במחצית הראשונה של 2014 הגיעו ל-5.31 מיליארד – 150% יותר מאשר בשנה שעברה והרווח השנתי צפוי להגיע ליותר מ-11 מיליארד. השנה הצליחה Uber לגייס 1.2 מיליארד דולר, שעזרו לה להגדיל את שוויה ל-18.2 מיליארד דולר. אם תצליח שיאומי בתכניתה, היא תעבור בקלות את Uber ותהפוך לסטארט-אפ היקר בעולם. עם נתח שוק של 5.3%, היא עוד רחוקה מאוד מאפל וסמסונג, אך עם נתוני הצמיחה המרשימים שהיא מציגה, אל תתפלאו אם יום אחד נתעורר עם מובילה חדשה בעולם המובייל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן