Forbes Israel Logo

הערכה: הבנק הפדרלי בארה"ב צפוי לדחות את צמצום ההרחבה הכמותית

ביום רביעי בשעה 21:00 שעון ישראל, תתקיים ישיבת המדיניות של הבנק הפדרלי, שצפויה לאשש את הערכות השוק כי הבנק לא יחל בצמצום ההרחבה הכמותית עד 2014, כך אומרים היום במחלקת המחקר של FXCM ישראל.

הציפיות בשוק לגבי מדיניות הבנק הפדרלי התהפכו בחודש האחרון מהקצה אל הקצה, וזאת לאחר שבישיבתו האחרונה הפתיע הבנק והודיע בניגוד לכל ההערכות כי הוא אינו מתכוון להתחיל בצמצום ההרחבה בשלב זה.

על רקע הדשדוש הכלכלי והשיתוק הפוליטי בוושינגטון שגרם להשבתה האחרונה, נראה שהצמצום ירד בשלב זה מהפרק. נתוני התעסוקה הירודים שפורסמו בשבוע שעבר רק חיזקו בשוק את ההערכה הזו. יתרה מזאת, ישנם קולות בשוק המדברים אף על הגדלת רכישות האג"ח במידה והכלכלה תמשיך להתדרדר. השינוי בציפיות הללו גרם להתאוששות המניות ולהיחלשות הדולר.

ג'נט יילן. צפוייה להמשיך במדיניות ההרחבה הכמותית | צילום: רויטרס

אם בבנק ישתמשו בהצהרת המדיניות ברטוריקה שתאותת על צמצום, השוק צפוי להגיב בשלילה. עם זאת, סביר להניח שהבנק יחזור על הרטוריקה הקבועה המתנה כל שינוי במדיניות בשיפור כלכלי, מה שיתמוך בהערכה הרווחת כי הצמצום נדחה לפחות עד המחצית הראשונה של 2014, כך העריכו היום ב-FXCM.

שבוע מסחר עמוס

עונת דוחות הרווח תימשך השבוע בקצב גבוה, כאשר כרבע מהחברות הכלולות ב-S&P 500 יפרסמו השבוע את תוצאותיהן לרבעון השלישי. עד כה עונת דוחות הרווח חיובית למדי וסייעה לדחוף מעלה את מדדי המניות, כאשר כ-68% מהחברות שדיווחו עד כה הציגו תוצאות גבוהות מהתחזיות המוקדמות.

בנוסף לדוחות הרווח, צפויים להתפרסם השבוע גם מספר דוחות שהצגתם נדחתה בעקבות ההשבתה. הפרסומים הבולטים יהיו מכירות קמעונאיות (צפי ל-0.0%), מדד אמון הצרכנים שיפורסמו ביום שלישי (צפי לירידה מ-79.7 ל-75.0), מדד המחירים לצרכן ביום רביעי (צפי

לעלייה של 0.2%) וסקר ISM ייצור ביום שישי (צפי לירידה מ-56.2 ל-55.1). מאחר שמדיניות הבנק הפדרלי נקבעת על פי טיב הנתונים הכלכליים, בשוק יעקבו מקרוב אחר הדוחות הללו, כדי לנסות ולהעריך אם ומתי הבנק הפדרלי יתחיל בצמצום ההרחבה הכמותית", אומרים ב-FXCM.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.