Forbes Israel Logo

העתיד של אנדרואיד יהיה מהיר יותר ומעניין הרבה יותר

סונדר פיצ'אי (Sundar Pichai), האחראי על תחום אנדרואיד ומערכת ההפעלה Chrome OS בגוגל, חשף בראיון למגזין Wired מידע לגבי העתיד של אנדרואיד, מה צפוי להחשף באירוע גוגל I/O והסביר כיצד מצליחה גוגל להתמודד עם העובדה שעליה לתחזק שתי מערכות הפעלה נפרדות.

אל תצפו לעדכוני חומרה

אחת מהשאלות החשובות והבוערות כיום היא מה צפויה גוגל להציג לנו במסגרת אירוע גוגל I/O שיפתח את שעריו בעוד כיומיים בלבד. בעוד שפיצ'אי מבהיר כי יהיה מדובר באירוע שונה מקודמיו, הוא מוסיף כי כעת אין לחברה יותר מידי מה לחדש בכל הנוגע להשקות מוצרים חדשים.

פיצ'אי הוסיף כי הפוקוס העיקרי באירוע יהיה באלמנטים, פיצ'רים ונושאים נוספים שנועדו עבור המפתחים, במטרה לעזור להם לייצר ולפתח מוצרים טובים יותר מבעבר לאנדרואיד ולכרום. בכל הנוגע לגוגל גלאס, נמנע פיצ'אי לפרט ולמעשה לא דיבר על הנושא בכלל.

מתמודדים מול האתגרים

מערכת ההפעלה אנדרואיד נחשבת לאתגר אמיתי עבור גוגל, שהצליחה במהלך השנים האחרונות להתפתח ולהתבסס כאחת ממערכות ההפעלה הפופולאריות בשוק, המתחרה ראש בראש מול אפל ו-iOS. פיצ'אי ציין כי לצד האתגרים הקיימים באנדרואיד, ישנן הרבה הזדמנויות, בכל הנוגע לסמארטפונים, טאבלטים וכוח המחשוב בכלל.

פיצ'אי הוסיף כי בכל הנוגע לעתיד של מערכת ההפעלה אנדרואיד, השאיפה של גוגל היא להפוך את הפלטפורמה לפתוחה יותר, תוך כדי שמירה על חווית שימוש טובה עבור כלל המשתמשים. כך, לצד אפשרויות הבחירה הרחבות של המשתמשים, שיוכלו לבחור איזה אפליקציות ואפשרויות הם רוצים על גבי המערכת שלהם, תשמור גוגל על מספר "כללי אצבע" שידאגו לשמור על חווית השימוש במערכת ההפעלה.


צילום מסך מעמוד הגוגל פלוס של סונדר פיצ'אי

לכן, החברה שוקדת כל הזמן על פתרון לשאלה: "כיצד ניתן להפוך את עדכוני אנדרואיד לטובים יותר מכפי שהם היום". בעוד שלחברה יש מספר דרכים ורעיונות, מדובר בכאלה הנמצאים בשלבים הראשוניים שלהם, ועל גוגל לפתור את המכניקה העדינה על מנת להתקדם בנושא. פיצ'אי מבהיר כי מדובר בנושא הנמצא על השולחן וזוכה לפוקוס מצד החברה, כך שהמשתמשים יכולים להיות מעט יותר רגועים.

האלמנטים החשובים למשתמשים הם האפליקציות והשירותים בהם הם משתמשים, ולא מערכות ההפעלה עצמן למרות הדגש העיקרי על אנדרואיד ולכן גוגל מעוניינת להשקיע גם במערכת ההפעלה Chrome OS במידה שווה.

מה צופן העתיד?

בכל הנוגע לעתיד של גוגל ולחומרה מבית גוגל, פיצ'אי נוקט בגישה מעט מעורפלת ומבהיר כי אנו עתידים לזכות להמשכיות של מה שהחברה עשתה עד היום עם מכשירי הנקסוס ו-Chromebooks כלומר, גוגל מוכנה להפשיל שרוולים בכל הנוגע לתחום החומרה, במטרה לדחוף את הפלטפורמות ואת סביבת העבודה שלה קדימה.

אך עם כל הכבוד לאנדרואיד ולכרום, התשובה המעניינת ביותר שהעניק פיצ'אי היא לשאלה כיצד הוא מצליח להתמודד עם כל העבודה העומדת בפניו – בזמן שרמז כי הוא עובד על פרוייקט סודי שמוסיף ארבע שעות בכל 24 שעות, וכולל בתוכו מסע בזמן. בעוד שאנחנו כמעט בטוחים שמדובר בבדיחה, נראה שעם גוגל לעולם לא ניתן לדעת.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

צאו לטייל, תנו לסמארטפון להציע לכם לאן

בקרוב: בקר משחקים מתפצל עם חיישני תנועה מובנים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.