Forbes Israel Logo

העתיד של התוכן המקוון והנייד: תשלום באמצעות צפייה בפרסומות

חשבתם פעם שתוכלו להרוויח כסף מצפייה בפרסומות? חברה אמריקאית חדשה בשם HitBliss מציעה ללקוחות מגוון רחב של סרטים וסדרות בצפייה ישירה. עבור הצפייה בתכנים הללו יכול להקוח לבחור כיצד הוא מעוניין לשלם: חיוב בכרטיס האשראי או תשלום באמצעות צפייה בפרסומות. 

על פי המודל העסקי החדשני, לקוח שבוחר לצפות ב-30 שניות של פרסומת מקבל בתמורה נקודות קרדיט המאפשרות לו בסופו של דבר לרכוש סדרה או סרט לצפייה ישירה במכשירים תומכי iOS או אנדרויד. צפייה בדקה וחצי של פרסומות יכולים הלקוחות לרכוש את רוב הסדרות וחלק מן הסרטים שהאפליקציה של היטבליס מציעה.

קיימת גם חלופה המאפשרת ללקוח לשכור את הסרט או הסדרה תמורת תשלום חד פעמי בכרטיס אשראי של 2.99 דולרים. המודל החדש של היטבליס למעשה מפשט את הקשר בין פרסומות, כסף ותוכן. הכוח חוזר ללקוחות שמחליטים בעצמם באיזו מידה הם מעוניינים להיחשף למרכולתם של המפרסמים. 

צילום מסך מתוך אתר היטבליס

עם זאת, המודל מיטיב גם עם המפרסמים שיכולים להפיק תועלת רבה מנתוני היסטוריית הגלישה החדשים שמפיקה היטבליס. נתונים אלה יאפשרו להפיק פרסומות מכוונות יותר לקהל יעד ספציפי המעוניין לצרוך תוכן פרסומי. הפרסומות החדשות שיווצרו על פי מודל זה יהיו מותאמים אישית למידותיו של הצרכן, לצרכיו ולתחומי העניין המיוחדים לו. 

חשוב לציין כי הנתונים המגיעים אל המפרסמים בשיטה של היטבליס הם אנוניים לחלוטין. גם כאן, הכוח נמצא בידי הלקוח, שיכול לבחור להסתיר או למחוק לחלוטין את היסטוריית החיפוש שלו. המידע האישי שלו נשמר בדאטה של האפליקציה ולא מגיע אפילו לשרתים של החברה. 

על מנת לוודא כי הלקוחות ממלאים את התחייבותם לצפייה בפרסומות, נקטע מדי פעם רצף הפרסומת בהוראה הדורשת מהצופים ללחוץ על כפתור. בדרך זו המפרסמים יודעים שהמשתמשים אכן נמצאים מול המסך. הקרדיט עבור הצפייה בפרסומת מתקבל פר שנייה. כלומר, ככל שצופים בפרסומות זמן ממושך יותר כך מקבלים יותר נקודות קרדיט. 

המחיר עבור המפרסמים נקבע בשיטה הדומה לזו של גוגל. המפרסמים משלמים בהתאם לכמות ואיכות קהל היעד אליו הם מעוניינים להגיע. בנוסף, התשלום עבור הפרסום מתבצע בהתאם לכמות הזמן אותו משקיע הלקוח הצפייה בפרסומת. אולם, גם אם הלקוח מפסיק לצפות באמצע השידור, המפרסם מקבל פיצוי על התוכן הנצפה. 

צילום אילוסטרציה: ingimage/ASAP

מאחורי האפליקציה עומדים מייסדי היט בליס, הזוג הנשוי אנדרו פריהודקו ושרון פרייר אשר פתחו בעבר את אתר שיתוף התמונות האמריקאי פיקסימו שנרכשה על ידי חברת ניים מדיה ב-2007. בסיטבליס מועסקים 24 עובדים שעמלו על האפליקציה כשלוש שנים. 

לדברי פרייר, המשימה הקשה ביותר של הבחרה כעת היא לשכנע את המפרסמים להיצטרף למודל החדש שהיא מציעה. מדובר באתגר רציני, במיוחד בהתחשב בכך שהוא לא מוכח עדיין. אולם המייסדים מביעים אופטימיות לגבי הפצת המודל שצפוי לשנות את הקשרים השונים בין המשתמשים למפרסמים ולתוכן שהם צורכים. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן