חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הפגנה אלקטרונית לביטול האגרה: "צפי למאה אלף מפגינים"

המאבק הציבורי לביטול אגרת הטלוויזיה ממשיך, ועורך במהלך היום החל משעה 07:00 בבוקר הפגנה אלקטרונית. המפגינים מציבים תאריך יעד וקוראים לממשלה ולרשות השידור לא להוציא את דרישת התשלום של שנת 2014. מארגני ההפגנה צופים השתתפות של למעלה מ-100,000 מפגינים,

המפגינים יפעלו ברשת הפייסבוק, והגולשים אשר תומכים במאבק ומעוניינים להצטרף להפגנה יידרשו לעשות זאת באמצעות לחיצה על "לייק" ושיתוף של כרזת ההפגנה (מצורפת הכרזה). בנוסף, מבקשים המארגנים מהמפגינים להקדיש "דקה אחת לכל פעולה", וסך הכל 5 דקות מזמנם על מנת לבצע 5 פעולות פשוטות. המפגינים יכולים לבחור איזו מהפעולות ברצונם לבצע: פניות יזומות לנבחרי ציבור, בעמודים שלהם בפייסבוק או באמצעות הדואר האלקטרוני, הפצת המסר בתקשורת, הזמנת חברים נוספים והצטרפות לעצומה.

בעמוד המאבק בפייסבוק יש כיום כ-70,000 תומכים. תומר טרבס, יוזם ומוביל המאבק, מנסה להסביר: "אגרת הטלוויזיה הפכה לסמל של שחיתות ממסדית ולהתעללות בכלל הציבור בישראל. מדובר במס מיושן ומעצבן אשר נגבה באופן מקומם בשיעור אחיד מכל המשפחות בישראל – עניים ועשירים כאחד – ואין לכך כל הצדקה".


בית רשות השידור | צילום: מתוך ויקיפדיה

"אפשר לקיים שידור ציבורי איכותי גם ללא אגרה, וביחד, אפשר לקיים את דעת רבים מהישראלים ולהביא לביטול האגרה", ממשיך טרבס, ומוסיף כי "הצלחה במאבק תשיב לציבור בישראל את התקווה כי התארגנות אזרחית יכולה לשפר את מציאות החיים כאן".

המאבק זכה להתייחסות מסוימת גם מצד נציגי הציבור, ולאחרונה אף הוקמה על ידי שר התקשורת, גלעד ארדן, ועדה ציבורית לבחינת עתיד השידור הציבורי. מטה המאבק ברך על הצעד אולם הוסיף כי "גם להליך ציבורי יש לשים לוח זמנים סביר. הדיון אודות מבנה רשות השידור, התכנים המופקים והשידור הציבורי עצמו חשוב וראוי, אבל הוא נמשך כבר שנים ארוכות והגיעה העת לשים לו סוף".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן