חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הפיצוי של פלאפון: 60 דקות שיחה או 500 מ"ב לגלישה באינטרנט

"החלטנו לפנים משורת הדין להעניק הטבה ללקוחות שנפגעו, הם יוכלו לבחור בין 3 אופציות: או 60 דקות חינם בארץ, או או 60 דקות שיחה לחו"ל – אירופה או ארה"ב – או 500 מגה בייט נוספים לגלישה באינטרנט. הלקוחות יבחרו דרך האתר את האופציה המועדפת עליהם". כך אמר היום מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, במסיבת עיתונאים מיוחדת שערכה החברה בעקבות התקלה החמורה אמש.

"התקלה זוהתה בשעה 19:05, ארכה כ-3 שעות וחצי, ובמהלכה גויסו מהנדסי החברה ומהנדסי החברות התומכות", סיפר שרון. "סיבת התקלה טרם אותרה, אך הרשת חזרה לפעילות תקינה מלאה. רשת האינטרנט פעלה כסדרה. ניסינו לבודד את אזור התקלה ואז לנטרל אותה מהרשת הכללית. פעלנו באופן שיטתי ומסודר".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"מהר מאוד זיהינו שהתקלה היא בליבת הרשת", המשיך שרון. "יחד עם זאת הליבה מורכבת מרכיבים רבים. אני חייב לומר שהאופן בו נעשה הטיפול איפשר טיפול מהיר ובסופו של דבר אחד הרכיבים נוטרל והרשת חזרה לפעילות", הוסיף שרון. 

"לא אותרה חדירה חיצונית לרשת ולכן אין סיבה להאמין שמדובר בהתקפה", סיכם שרון. "הופקו לקחים מאירוע סלקום לפני שנתיים. הרכיב שבו התקיימה התקלה עדיין לא ידוע, זה בחקירה. לגבי ההטבה – הצענו 3 אופציות כדי שכל אחד ייבחר".

מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, במהלך מסיבת העיתונאים היום | צילום: תומר ורון

חצי יממה לאחר תיקון התקלה הארצית שארעה אמש ברשת פלאפון, וכבר הוגשה היום נגד החברה בקשה לתביעה ייצוגית בסך 450 מיליון שקל. כמו כן, הוגשה גם תביעה אישית בסך 150 שקל לבית המשפט המחוזי בנצרת. 

את התביעה הגיש תום ליפשיץ באמצעות פירמת עורכי הדין NTA – נג'אר, טנוס, אבו דריס הטוען כי התקלה אמש בשירותי הטלפוניה של החברה השאירה אותו "חסר אונים".

"התקלה גרמה לי מפח-נפש, שכן לא יכולתי להשתמש בטלפון הסלולרי לצרכיי האישיים או לצרכי עבודה, וכך נתקעתי בלי יכולת לתקשר עם האחרים, כולל מכריי ובני משפחתי", נכתב. "בימינו אלה הטלפון הנייד נהיה לחלק בלתי נפרד ובעל חשיבות בחיי היומיום". התובע כותב כי הנפילה של סלקום בשנת 2010 הייתה צריכה להביא את החברה להערכות שונה בעת תקלות מסוג אלה, דבר שלא קרה.

"פלאפון הינה חברה עשירה, אמידה ובעלת יכולת מקצועית מהטובות ביותר, והיה עליה להיערך ולהיות מוכנה לכל תרחיש של נפילת רשת". ליפשיץ הוסיף כי החברה "המשיכה לשלשל מיליוני שקלים ולא דאגה להתכונן ליום סגריר שכזה. מדובר בסטירת לחי מצלצלת בפניו של הצרכן".


צילום: ארטיום דגל

מוקדם יותר היום התייחס אורי ליכט, מנהל מחלקת המחקר של בית ההשקעות אי.בי.אי לתקלה ברשת פלאפון והעריך כי "החברה תצליח לסיים את הפרשה ללא פגיעה מהותית אך התקלה הנוכחית צריכה להדליק תמרור אזהרה אצל חברות התקשורת, כיוון שהנטייה הטבעית היא לטעון (חלקית גם בצדק ) שבעקבות התחרות העזה והפגיעה בהכנסות וברווח החברות מקצצות בתקנים של מהנדסים, טכנאים ופקחים ומורידים את היקף ההשקעות ברשת דבר שמגדיל את הסיכוי להישנות המקרים. אני בספק אם הציבור או הרגולטור יהיו סלחניים שוב לתקלה נוספת בסדר גודל שכזה".

בתוך כך, מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל זימן היום את הנהלת חברת פלאפון לדיון דחוף בעקבות התקלה ברשת החברה אתמול בערב. לאחרונה, כחלק מהפקת הלקחים של תקלות קודמות, הורה משרד התקשורת לחברות לפעול להתאוששות הרשת על פי נוהל חדש. כמו כן נמסר ממשרד התקשורת כי הוא יבחן את אופן יישום הנוהל והשפעתו על משך ההתאוששות של רשת פלאפון, אתמול בערב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן