Forbes Israel Logo

הפלוס של סמסונג: כך הבטיחה הענקית הובלה על אפל במונחי רווח

אפילו לא שנה מלאה חלפה מאז משבר יחסי הציבור הגדול ביותר בהיסטוריה של חברה טכנולוגית צרכנית, וסמסונג כבר הספיקה לזנק בחזרה לקדמת הבמה, עם הרבעון הרווחי ביותר שלה עד היום – די כדי לדחוף אותה קדימה ולעקוף את אפל בתור חברת הטכנולוגיה הרווחית ביותר בעולם. כפי שדיווח הוול-סטריט ג'ורנל לאחרונה, הקונגלומרט הדרום קוריאני הודיע כי עם סיום הרבעון השני של שנת 2017, הרווח התפעולי שלו עמד על סכום שיא של 14 טריליון וון (12.1 מיליארד דולר), מעט יותר מהרווח התפעולי הצפוי של אפל לאותה התקופה – 10.6 מיליארד דולר.

הזינוק נובע בעיקר מעסקי המוליכים-למחצה המשגשגים של סמסונג ומההצלחה המוחצת של הגלקסי S8 (מכשיר שאני לפחות חושב שהוא חומרת הטלפון שנראית ומרגישה הכי טוב עד היום). למרו שמספרים רבעוניים נוטים לזנק ולצנוח בתלות לתקופה בשנה – בשנה שעברה למשל וואווי עקפה את סמסונג לזמן קצר בתור יצרנית האנדרואיד הרווחית ביותר, לאחר הפשלה הגדולה של ה-Note 7 – סמסונג ואפל הן כבר מספר שנים שתי החברות המובילות בשוק, ולא סביר להניח שמישהו ידיח אותן מהמעמד הזה בשנית, אלא אם אחת מהן תסבול מעוד כישלון מוצר בסדר גודל כמו של ה-Note 7.

משמעות הדבר היא שהחברה היחידה שיש לה סיכוי להדיח את סמסונג מהבכורה בשוק היא אפל. אבל אם מעריצי החברה חושבים שהאייפון 8 שעתיד לצאת בקרוב (ושעל פי כל הדיווחים וההדלפות יציג שדרוג חדשני משמעותי בהשוואה לאייפון 7 המשעמם יחסית) ידחוף את הענקית מקופרטינו, קליפורניה, בחזרה אל פסגת השוק, ניתן לומר כבר כעת כמעט בוודאות שלא זה יהיה המצב. מה הסיבה? גרסת הפרימיום של האייפון הבא תכיל מסכי OLED שמקורם בפס הייצור של סמסונג.

הגלקסי S8 הוא כנראה הטלפון האטרקטיבי בעולם כיום | צילום מסך: יוטיוב

זו עמדה די מעוררת קנאה שסמסונג מוצאת את עצמה בה. הטלפון שהוא ספינת הדגל שלה עצמה הוא כעת שיחת היום, והטלפון היחיד שיש לו סיכוי ריאלי לעקוף אותו בכמות המכירות השנתית הוא אייפון שמתבסס על טכנולוגיית התצוגה של סמסונג. ככל שהאייפון 8 ימכור יותר, כך הדבר גם ירפד את שורת הרווח של סמסונג.

אפל, כמובן, לא מעוניינת להיטיב כך עם סמסונג, אלא שפשוט אין לה ברירה אחרת. כפי שכתבתי כמעט בכל ביקורות הטלפונים שלי לאחרונה, אין להכחיש שמסכי OLED נעלים בהרבה על מסכי LCD (אלו שהאייפון משתמש בהם נכון להיום). והחברה היחידה הנוספת בעולם שמתקרבת למעמדה של סמסונג בכל הנוגע לייצור טכנולוגיית ה-OLED, היא המתחרה שמעבר לכביש – LG. זו גם הסיבה ששמועות רבות כל כך נפוצו לאחרונה לגבי הרצון של אפל לכונן שותפות עם LG שתספק לה פאנלי OLED, מפני שאם היא כבר צריכה לעזור לחברה אחרת, היא מעדיפה שלא לעזור לזו שנושפת בעורפה על הובלת שוק הטלפונים החכמים.

אם זה שווה משהו, מקורות מהימנים ביותר סיפרו לי שגם גוגל תרכוש פאנלים בטכנולוגיית OLED מ-LG עבור הטלפון הבא שלה. שתי הענקיות הדרום קוריאניות עשו זאת בגדול – גם אם הצרכנים בוחרים לקנות את המכשירים של יצרנית אחרת, הם ישתמשו בטכנולוגיה של סמסונג או של LG.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן