חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הפרוייקט החדש של קים דוטקום ו-Mega: שירות מייל מוצפן

כמסע הצלב של קים דוטקום נגד הרשויות הבינלאומיות נמשך, והפעם מדובר בשירות חדש הכולל דואר אלקטרוני ו-VoIP שאמור להיכנס לפעולה בסביבות השנה הבאה. בריאיון לאתר ZDNet חשף מנכ"ל מגה, ויקראם קומאר (Vikram Kumar) כי החברה עובדת על שירות דואר אלקטרוני מאובטח אשר יציע את האפשרות להצפין הודעות דואר אלקטרוני ולחפש בתיבה, למרות ההצפנה.

שירות מייל מוצפן

המהלך של קים דוטקום וחבריו מגיע כתגובה להחלטה של לאדאר לויסון (Ladar Levison), הבעלים של חברת Lavabit אשר החליט לסגור את פעילות שירותי הדואר האלקטרוני המאובטחים שהפעילה החברה בעקבות הפרשה של אדוארד סנואודן, המדליף של תכנית PRISM מה-NSA. הוא נימק את הפעולה בטענה ש"אין ברצונו להיות שותף בפשעים נגד העם האמריקאי". אגב, סנואודן עצמו החזיק את חשבון המייל שלו ב-Lavabit.

זמן קצר לאחר מכן, החליטה חברת Silent Circle, המפעילה גם היא שירות דואר אלקטרוני מאובטח לנקוט במהלך דומה. "אנחנו מבינים שה-NSA רוצה להגן על האזרחים, אך זה מגיע למימדים של פגיעה בחופש הביטוי, בזכות לפרטיות של אנשים ובזכותן של חברות להגן על הקניין הרוחני שלהן." סיפר מייקל יאנקה (Michael Janke) מנכ"ל Silent Circle ל-ZDNet.


צילום: IngImages ASAP

מגה עוברת ליעד חדש?

אלא שכפי שלמדנו בעבר, דברים שמפחידים את Lavabit ו-Silent Circle לא מפחידים ממש את קים דוטקום ו-Mega. לאחר שהקים את שירות שיתוף הקבצים המוצפן בתגובה לסגירתו של אתר Megaupload ו-Megavideo אותם ייסד ותיחזק דוטקום, היזם ששוהה כעת בניו זילנד הכריז כי ב-Mega עובדים על שירות מייל מוצפן שאמור להחליף את הפתרונות שהציעו Silent Circle ו-Lavabit, הרחק מהישג ידם של ה-NSA. השקת השירות עוד רחוקה, וצפויה להתרחש רק במהלך השנה הבאה.

בינתיים, דוטקום סיפר כי הוא עשוי להעביר את החומרים הקשורים ל-Mega מניו זילנד למדינה אחרת, מכיוון שהמדינה דוחפת חקיקה חדשה בשיתוף עם ארצות הברית בריטניה, קנדה ואוסטרליה אשר עשויה לאלץ ספקי שירות שונים, ביניהם דואר אלקטרוני ו-VoIP המצפינים את הנתונים העוברים דרך השרתים שלהם בהצפנה מתקדמת, להעניק גישה לארגוני הביון הללו באמצעות מפתח ייחודי בכדי לאפשר את המשך המעקב על ידי המשתמשים. הוא הוסיף כי איסלנד עשויה לשמש יעד חדש ואטרקטיבי עבור Mega.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

בכירים לשעבר בפייסבוק וגוגל מציגים: האופיס-קילר למכשירי מגע

סוללה שאינה נגמרת לעולם: Sol Chip מגייסת 2.5 מיליון דולר

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן