Forbes Israel Logo

הפרויקט החדש של נאס"א: צייד אסטרואידים

תקציב נאס"א ל-2014 כולל 100 מיליון דולר עבור פרויקט מתמשך של לכידת אסטרואיד קטן באמצעות לולאת לאסו רובוטית, וגרירתו למסלול מעגלי סביב כדור הארץ, שם ניתן יהיה לחקור אותו ואסטרונאוטים ומדענים יוכלו לבקר בו.

אסטרואידים החגים בקרבת מסלולו של כדור הארץ נקראים "חפצי ארץ", וכמה מהם הם שרידים עתיקים מראשיתה של מערכת השמש, לפני 4 וחצי מיליארד שנה. הם ככל הנראה עשירים בחומרים פרימיטיביים ומינרליים יקרים, ומעוררים עניין רב עבור מדענים החוקרים את המקור של מערכת השמש שלנו.

גוש הסלע הידוע בשם NEO 2009BD, ומהווה את העצם הקטן ביותר שהתגלה על ידי טלסקופ החלל שפיצר, עשוי להיות המועמד המושלם לשמש כאסטרואיד המחמד הראשון של האנושות.


כך זה הולך להתבצע | צילום: מתוך יוטיוב

התוכנית העכשווית של נאס"א לפרויקט "משימת ההחזרה של האסטרואיד הרובוטי" כוללת חיפוש אחר אסטרואיד מתאים בקוטר של 7 עד 10 מטר ולפי אנפורמציה המגיעה ממרכז האסטרופיזיקה של הארווארד-סמיטסוניאן, נראה שה- 2009BD, יגיע לקו הסיום.

יחד עם זאת, יש ללמוד עוד על אופיו של הסלע החללי שמימידיו המדויקים, צפיפותו ומרכיביו, עדיין לא ידועים. מה שכן ידוע הוא שמסלולו סביב השמש דומה לזה של כדור הארץ, ועורך 400 ימים, והוא יהיה בסביבתנו שוב ב-2022, בדיוק בתקופה בה נאס"א מתכננת להוציא לפועל את משימת הצייד שלה.

סוכנות החלל נמצאת כרגע בתהליך של צמצום המועמדים, ומידע נוסף על 2009BD, יצטרך להגיע בקרוב, לפני שהוא מתרחק מאתנו שוב עד לחזרתו בעוד כ-8 שנים. בנתיים אתם מוזמנים לצפות בסרטון של נא"סא הממחיש כיצד ניתן יהיה לתפוס את האסטרואיד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.