חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הפרקליטות החליטה: כתב אישום נגד שלומי לחיאני

משרד המשפטים הודיע היום (ג') כי פרקליטות המדינה הגישה כתב אישום נגד ראש עיריית בת-ים שלומי לחיאני בגין שני מקרים של עבירות קבלת שוחד, וכן מרמה והפרת אמונים.

לחיאני מואשם כי קיבל שוחד מבעלי עסקים בעיר, וכן כי פנה לתשעה עובדים בעירייה בבקשה שיקחו הלוואות מהבנק ויעבירו לו את הכסף (כ-440,000 שקלים). באישום נוסף נגדו נטען כי היה מצוי בניגוד עניינים בעת שהיה לכאורה בעל מניות בחברה המפיצה מקומון ("גל גפן") בבת-ים, איתו התקשרה העירייה ברכישת שטחי פרסום.

הפרקליטות החליטה שלא לכלול בחשדות המיוחסים ללחיאני גם סעיפים של עבירות מס, שעיקרם העלמת הכנסות בסכום של כשמונה מיליון שקל במהלך השנים 2004-2008.

הסכום אותו קיבל לכאורה לחיאני מבעלי העסקים בבת-ים הוא כ-900 אלף שקל, בין השנים 2004 ו-2005. עזרא דוש, בעל רשת סופרמרקטים בעיר, ואבנר קריאף ועובד דודטחי, בעליהם של "קפה ג'ו", מסעדת "גרגירים", ועסקים נוספים בעיר, חשודים כי הם אלה שנתנו את השוחד.

לחיאני. מואשם בנטילת שוחד, מרמה והפרת אמונים | צילום: מתוך ויקיפדיה

על החשד כי ביקש מעובדי עיריית בת-ים לקחת הלוואות עבורו, אמרה הפרקליטות בעבר כי לחיאני "ניצל את מעמדו, תפקידו וסמכויותיו כראש העיר, והעמיד את עצמו ואת העובדים הכפופים לו במצב של ניגוד עניינים חמור".

לפני שבועיים קבע בג"צ בהרכב של שבעה שופטים כי יש להעביר מתפקידם לאלתר את ראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו ואת ראש עיריית רמת השרון יצחק רוכברגר בעקבות הגשת כתבי אישום נגדם.

גפסו הואשם בלקיחת שוחד בחודש יוני האחרון. כנגד רוכברג הוגשו בחודש מאי כתבי אישום בגין ריבוי עבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד, ומרמה והפרת אמונים בתאגיד.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן