Forbes Israel Logo

הפתעה בקידוח "כריש": מכיל כ-13 מיליון חביות של קונדנסט

הפתעה בדו"ח הערכת המשאבים לקידוח "כריש": כמות הקונדנסט (נוזל המתקבל תוך הליך הפקת הגז ומשמש להפקת תזקיקים לתעשיית הדלקים) שנמצאה בקידוח שווה להיקף חביות הקונדנסט במאגר "תמר" (כ-13 מיליון חביות) – זאת כאשר מאגר תמר גדול פי חמישה מ"כריש". ב"תמר","לווייתן" ו"כריש" ישנם על פי דוחות הרזרבות בסך הכל כ-60 מיליון חביות קונדנסט.

על פי דוח הערכת המשאבים של חברת NSAI שפירסמו היום השותפות במאגר "כריש", דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט, באומדן המשאבים הטוב ביותר נמצאו משאבים מותנים בהיקף של TCF 1.3 של גז טבעי. בנוסף, מכיל המאגר בהסתברות גבוהה עוד TCF 0.5 (משאבים מנובאים, פרוספקטיביים) של גז טבעי – ובסה"כ TCF 1.8. הדו"ח מאשרר הערכה קודמת של נובל אנרג'י בנושא.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

קידוח "כריש" נמצא כ-100 ק"מ מערבית לנהריה וצפונית למאגר "לווייתן" ברשיון "אלון C". דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט מחזיקות כל אחת 26.5% מקידוח "כריש", ובסה"כ 53%. 47% מחזיקה השותפה המפעילה את הקידוח, נובל אנרג'י.

צילום: אלבטרוס צילומי אוויר

"מדובר בהוכחה נוספת לעוצמתו של משק האנרגיה הישראלי ולחשיבות המשך פעילות החיפושים, שכן אם מחפשים – גם מוצאים", אמר היום יו"ר דלק קידוחים ומנכ"ל אבנר חיפושי נפט, גדעון תדמור. "כמות של כ-13 מיליון חביות קונדנסט הינה משמעותית ומהווה בשורה למשק האנרגיה בישראל".

תדמור הוסיף כי "יש כאן מומנטום חיובי למיצוי הפוטנציאל הכלכלי שלחופי מדינת ישראל – פוטנציאל שמשמעותו עצמאות אנרגטית המשולבת ביצירת הכנסות משמעותיות למדינה שיופנו לטובת כלל אזרחי ישראל".

מנכ"ל דלק קידוחים יוסי אבו ציין כי "משאבי הקונדנסט הינם הפתעה מבורכת – מדובר בהוכחה נוספת לכך שקיים פוטנציאל משמעותי נוסף במשק האנרגיה הישראלי והמשך פעילות חיפושי גז ונפט מובילה למציאה של יותר גז טבעי, יותר קונדנסט ואנו מקווים שבמשק האנרגיה הישראלי יהיו גם תגליות נפט".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן