Forbes Israel Logo

הפתרון לחשש המרכזי של הורים בעולם: שעון ילדים עם GPS שמשדר לסלולרי

hereO הינו שעון יד לילדים, שכולל בתוכו התקני GPS ו-SIM מהקטנים ומהמתקדמים בעולם שפותחו ויוצרו עבור החברה בהזמנה מיוחדת. התקנים אלה, בשילוב אלגוריתם מיוחד, מאפשרים להורה לדעת בכל רגע נתון, דרך אפליקציה ייעודית בסלולר, היכן נמצא כל אחד מילדיו. בין אם בדרך לבית הספר, לחוג או לחברים – הורים לא יצטרכו יותר לדאוג האם הילד הגיע ליעדו בבטחה.

על פי סקר הגל החדש – 88% מההורים לילדים בגילאי 4-12 בישראל, מציינים כי החשש המרכזי שלהם בבילוי עם ילדיהם במקום הומה הוא כי ילדם ילך לאיבוד; 45% מהורים מציינים איבדו את ילדם, הלכה למעשה, לפחות פעם אחת במקום ציבורי או הומה אדם, כאשר שכבת הגיל שבה אבדו הכי הרבה ילדים היא 6-9. כשנשאלו ההורים האם היו מוכנים לרכוש מוצר שילדם יסכים לענוד ושיאפשר להם מעקב ואיתור בכל רגע נתון, ענו 66% כי היו שוקלים זאת בחיוב.

בארה"ב, על פי דו"ח NISMART2 שמפרסם משרד המשפטים האמריקאי, מתקבלים מדי שנה ברשויות בארה"ב כ-950 אלף דיווחים על ילדים נעדרים (כל 40 שניות!), כאשר 95% מהילדים נמצאים בסופו של דבר. קרוב ל90% מההורים בארה"ב העידו כי איבדו בשנה האחרונה את אחד מילדיהם בקניון, בפארק שעשועים או בחנות ענק של רשת קמעונאות.

נותן מענה לדאגה המרכזית של הורים ברחבי העולם | צילום: יחצ

לדברי דניאל איושה נשיא החברה וממייסדיה, "הרעיון לפיתוח המוצר עלה לפני 3 שנים בעקבות מקרה פרטי שחוויתי ובו איבדתי את אחייני הקטן בפארק הציבורי. הבטן המתהפכת, הזיעה הקרה, הלחץ, זעקות השבר והמחשבות האיומות שעוברות בראש במהלך החיפושים שנדמה כי הם נמשכים לנצח, כל אלה הניעו אותי לחפש פתרון שיעניק לי, לאשתי ולחבריי שלוות נפש ובטחון".

איך זה עובד?

hereO הוא שעון ילדים לכל דבר. הוא צבעוני, קטן מימדים (32X30X14מ"מ) משקלו 300 גרם בלבד והוא ועמיד למים. מעבר לכך, כאמור, מכיל השעון התקן מיקרו GPS ביחד עם כרטיס SIM מובנה זעיר, שיודעים לשדר את מיקומו של הילד ישירות לאפליקצייה ייעודית הנמצאת במכשיר הטלפון של ההורים. כרגע הפיתוח מתאים למחזיקי מכשיר אנדרואיד או IOS, ובהמשך, מבטיחים בחברה, יותאם גם למערכות מבוססות HTML5.

בנוסף, ניתן להגדיר בשעון "גזרות ביטחון" שבהן הילד צפוי להיות בימים ובשעות מסוימות כמו גן הילדים, בית הספר, חוג וכמובן בבית. ברגע שהילד עוזב את האזור שהוגדר, מתקבלת התראה למכשיר הסלולר או למחשב האישי של ההורה. עוד קיימת בשעון התראת חירום שברגע שהשעון מוסר מידו של הילד מועברת התראה להורים עם ציון של מיקומו. החברה אף פיתחה בשעון יישום שיודע לשלוח הודעת חרום להורה ברגע שהילד מקיש בידו על השעון מספר פעמים.

מעבר לפרטמטרים שהוזכרו, כולל השעון גם בטרייה 250 מיליאמפר, שמחזיקה בין 24-72שעות (תלוי בהיקף אזורי הביטחון שהוגדרו) ונטענת באמצעות תחנת עגינה. בנוסף, ניתן לראות את ההיסטוריה של המקומות שבהם שהה הילד.

עיצוב השעון מותאם במיוחד כדי שהילדים שלכם יאהבו אותו | צילום: יח"צ

לדברי החברה, בקרוב תשיק גם שני פיתוחים נוספים: אפשרות מעקב אחר הילד במקומות סגורים כמו קניונים ו- Wireless leash, שהוא יישום שיאפשר להורה המטייל עם ילדו להגדיר את המרחק הרצוי בינו לבין הילד ובמידה והילד מתרחק תתקבל התראה במכשיר הסלולרי של ההורה.

הורים – השתתפו במימון הפרויקט שיכול לתת לכם שקט נפשי

לאחר שהשקיעה 900 אלף דולר בפיתוח, בימים אלה יוצאת החברה בקמפיין גיוס משקיעים באתר Indiegogo על מנת שתוכל לשווק את המוצר בעולם כבר בקיץ הקרוב.

גיל מנדלסון מנכ"ל החברה וממייסדיה מציין כי "מעבר לפתרון שהמכשיר מספק למי שחושש לאבד את ילדיו, הוא גם מספק פתרון לכל אותם הורים שנפרדים מילדיהם בבוקר ורואים אותם שוב רק לקראת הערב. אותם הורים יוכלו להציץ באפליקציה רגע לפני כניסתם לבית ולשאול את הילד שאלה של מעורבות כמו איך היה בחוג הכדורגל בצהריים ואצל החבר לאחר מכן ולא שאלה שתזכה אותם בתשובה לקונית כמו איך עבר היום?"

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.