Forbes Israel Logo

הציוץ האחרון של פלאפי בירד: המפתח החליט להסיר את המשחק מהרשת

ימים קשים עוברים על Ndong Nguyen מפתח Flappy Bird, המשחק הפופולרי ביותר בשבועות האחרונים לפלטפורמת iOS ואנדרואיד. באנר הפרסומת המוצב באפליקציית המשחק מכניס על פי הערכות כ-50 אלף דולר ביום. אך על פי הציוץ שפרסם דונג בטוויטר, כנראה שההצלחה הגדולה הופיעה מהר מידי עבור המפתח הצנוע מוויאטנם ואחרי שהגיעו מים עד נפש החליט אמש כי מאוחר יותר היום יסיר את המשחק מחנויות האפליקציות. הסיבה שהובילה להחלטתו של דונג עדיין לא ברורה במלואה, אך כנראה מדובר בלחץ מגורמים מסויימים, ביניהם התקשורת, שהיה פשוט בלתי נסבל עבורו.


הציוץ של דונג

לא ימכור את המשחק, ימשיך לפתח משחקים נוספים

הציוץ המדובר זכה למספר תגובות עצום מהמשתמשים ברשת, ומגיע רק מספר ימים לאחר שהכריז כי יפתח גירסא מקבילה של המשחק למשתמשי Windows Phone – לבקשת המשתמשים בטוויטר. עם פרסומו של הציוץ, החלו לעלות ספקולציות שונות ברשת על סיבת הורדת המשחק מהחנויות, בין היתר עקב קשיים חוקיים ושימוש בבוטים על מנת לקדם את המשחק לראש הדירוג בחנויות השונות. דונג התייחס לנושא בטוויטר וסיפר בתגובה לשאלה של Joe Kloc, כתב Newsweek כי ״זוהי ממש לא הסיבה, אם הייתי מזייף את כמות ההורדות, נראה לכם שאפל הייתה נותנת למשחק להמשיך להיות באוויר במשך חודשים?״ הוא גם הוסיף כי ״התקשורת צריכה לתת למשחק שלי קצת שקט, ההצלחה שלו היא באמת מוגזמת.״

המשחק נגבר עבור פלאפי בירד

לאחר הציוץ של דונג משתמשים רבים ברשת קראו לו ״להתעלם מהתקשורת״ ולכבות את חשבונות המייל והטוויטר שלו, שם קיבל כמות פניות עצומה. המשתמשים הפצירו בו להימנע מהסרת המשחק מחנויות האפליקציות השונות, אך דונג נשאר בשלו וסיפר כי הוא פשוט ״לא יכול יותר״. הוא המשיך את הדיון עם שני ציוצים נוספים וסיפר, כי בין היתר קיבל הצעות למכירת המשחק מאנשי עסקים שונים, אך ציין כי ״לעולם לא ימכור את המשחק״ וכי ״עדיין ימשיך לפתח משחקים״.

סביר להניח, כי בעקבות ההצלחה האדירה של Flappy Bird והסיקור התקשורתי הרחב לו זכה המשחק, אם יחליט דונג להסיר אותו מחנויות האפליקציות, בתקופה הקרובה נראה כמות אדירה של משחקים דומים בחנויות אשר ינסו לרשת את מקומו. בינתיים, השאלה העולה היא האם תשומת הלב האדירה (ואולי גם החשדנית במקצת) לה זכה מהתקשורת גרמה לו לסגור את החבילה? לא בטוח שנקבל תשובה בקרוב ובכל מקרה, זהו Game Over עבור Flappy Bird.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

לולגיק: דברים שמצחיקים גיקים

הכירו את ה-Waze של רנו: קוואדקופטר

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.