Forbes Israel Logo

הצלחת המעופפת החדשה של נאס"א: עברה את המבחן הראשון בהצלחה

"המאט העל-קולי" הוא רכב הקונספט החדש שפותח על ידי מעבדת נאס"א אשר מטרתו היא להקל את הנחיתות של חלליות רובוטיות גדולות וכבדות על פני שטח המאדים. מאז שנחתה החללית הראשונה של נאס"א על כוכב הלכת מאדים ב-1976, נותרה טכנולוגיית הנחיתה ללא שינוי.

אך המשימות העתידיות במאדים אותן מתכננת נאס"א דורשות מספר רב יותר של ציוד ומכשירים. הציוד הנוסף הופך את הרובוטים, שבהם משתמשת נאס"א לצורך בחינת הקרקע של כוכב הלכת, לכבדים וגדולים יותר וכתוצאה מכך, השיגור מכדור הארץ והנחיתה על מאדים כמעט ואינה אפשרית במתכונת הנוכחית. אם אכן יתגלה "המאט העל-קולי" כמוצלח, תוכל נאס"א להכפיל כמעט את המשקל של הציוד אותו היא שולחת למשימות במאדים. בנוסף, המכשיר יאפשר נחיתות מדויקות בהרבה בשטח המאדים.

בלון ההליום ובו הרכב החדש של נאס"א |מתוך: יוטיוב

בבדיקה הנוכחית, שנערכה ב-28 ביוני, רכב המבחן נלקח לגובה של 120 אלף רגל באמצעות בלון הליום. כאשר הגיע לגובה המבוקש, הושלך הרכב מבלון ההליום והמנוע הרקטי שלו נדלק כשהוא מרים אותו לגובה של 180 אלף רגל במהירות של 4 מאך.
כשהגיע לגובה הרצוי פרס הרכב בהצלחה טבעת אווירודינמית מתנפחת סביבו שמטרתה לעזור ולהאיץ את הרכב.

החלק הבא של המבחן נחל פחות הצלחה- המצנח של הרכב אכן נפרס אך לא נופח באופן מלא ומספק. כתוצאה מכך נפל הרכב אל תוך האוקיינוס השקט זמן קצר לאחר מכן. יש לציין, כי תכליתו של המבחן הייתה לבחון את פרופיל הטיסה של הרכב לאחר הפעלת המנוע הרקטי שלו. פרופיל הטיסה המדובר התרחש בדיוק כפי שציפו בנאס"א ואילו פתיחת המצנח הייתה רק "בונוס" נוסף לציון הבחינה. בחודשים הקרובים צפויה נאס"א להמשיך ולשפר את הרכב ולבצע מבחנים נוספים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן