Forbes Israel Logo

הצצה ראשונה: כך יראה מבנה הספרייה הלאומית החדשה

משרד האדריכלים השוויצרי Herzog & de Meuron חשף את תמונות ראשונות מתוכנית חידוש הספרייה הלאומית בירושלים, שתהיה הגדולה בארץ. המבנה שעוצב יחד עם משרד האדריכלים מן-שנער, ישתרע על פני שטח של 34 אלף מטר רבוע, ויבנה בצמוד לקומפלקס בו שוכנת הכנסת, מוזיאון ישראל, מוזיאון המדע והאוניברסיטה העברית.

על פי הצוות הישראלי-שוויצרי, העבודות יחלו ב-2016 וצפויות להסתיים עד 2019. המבנה יכלול פתח מעגלי ענק בתקרה, אשר יספק תאורה טבעית רבה לחלל בעל ארבע הקומות. מעבר לתפקודו כספרייה, יכללו במבנה גם מעבדות מחקר, משרדים, מתקני חינוך, מרכז מבקרים, אולם כנסים וארכיון. ב-Herzog & de Meuron מתארים את עיצוב המבנה: "הצורה הפיסולית החזקה של האבן, הקשורה לטופוגרפיה הספציפית ולקונטקסט של האתר, מוגבהת מעל פני הקרקע וממוקמת מעל אלמנט דמוי ויטרינות".

משרד האדריכלים השוויצרי מוכר מפרויקטים גדולים בעולם כמו גלריית האומנות Tate Modern בלונדון והאיצטדיון הלאומי בביג'ין שנבנה לקראת האולימפיאדה ב-2008. לאחרונה השתתף בפרויקטים סביבתיים כמו בירכת שחייה המסוננת באופן ביולוגי בשוויץ, ואולם התעמלות פתוח בברזיל. Herzog & de Meuron הפועל מבאזל, נבחר לבצע את הפרויקט לאחר שהארכיטקט רפי סגל שהיה אמור להיות מופקד על התכנון, הוחלף בשל ויכוח בנוגע לפגיעה בזכויות יוצרים בעיצוב שהציע.

הכתבה פורסמה במקור ובאישור על ידי NoCamels.com – Israeli Innovation News

תמונות: Herzog & de Meuron

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.