Forbes Israel Logo

הקבינט אישר גיוס מילואים מצומצם: "אין סיבה לשנות את שגרת החיים"

לחדר ברהימי, השליח המיוחד של האו"ם לענייני סוריה, אמר היום (ד') כי הראיות מראות כי נעשה שימוש בחומר כימי כלשהוא במתקפה שהרגה מאות בני אדם. עם זאת ברהימי הוסיף כי כל מתקפה צבאית על סוריה חייבת לקבל את אישור מועצת הביטחון של האו"ם.

ברהימי דיבר היום עם כתבים בג'נבה, בשעה שצוות הפקחים של האו"ם חקר את טענות האופוזיציה על התקפה באמצעות נשק כימי בפרבר של דמשק ב-21 לחודש. ברקע של דבריו עמדו גם קולות המלחמה שעולים מצד המעצמות, שנערכות לפעול כנגד נשיא סוריה, בשאר אסד.

ברהימי אמר ש"אכן נראה שנעשה שימוש בחומר מסוים" שהרג מאות בני אדם. עם זאת אמר ברהימי כי "החוק הבינלאומי אומר כי מתקפה צבאית בהובלת ארה"ב חייבת לצאת לפועל רק לאחר הסכם במועצת הביטחון". הוא הוסיף כי ידוע שממשלו של אובמה לא ידוע כמי שלהוט לצאת למלחמה.

בעוד בעולם ממשיכים לבנות את התיק כנגד סוריה, כהכנה למתקפה המתקרבת. בישראל נערכים לתגובה אפשרית של אותה המתקפה. הקבינט הביטחוני התכנס היום לדיון מיוחד בקרייה בתל אביב כדי לדון בכל התרחישים באיזור.

נתניהו | צילום: מרק ישראל סלם

בסיום הדיון אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, "בהמשך להערכת המצב הביטחונית שהתקיימה היום אין סיבה לשנות את שגרת החיים. במקביל אנו נערכים לכל תרחיש, צה"ל ערוך להגן מפני כל איום וערוך להגיב בעוצמה על כל ניסיון לפגוע באזרחי ישראל".

במקביל בבריטניה ניסחו הצעת החלטה שתובא בפני מועצת הביטחון היום "שמאשרת את הצעדים הדרושים כדי להגן על אזרחים" בסוריה. הצעת ההחלטה תובא בפני חמש החברות הקבועות של המועצה, כך הודיע ראש ממשלת בריטניה, דייויד קמרון, בחשבון הטוויטר שלו. שר החוץ הגרמני גידו וסטרוולה הפציר בכל המדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם, ובמיוחד ברוסיה, לגבות את טיוטת ההחלטה.

גם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, קרא למועצת הביטחון לפעול יחד, "הגוף שאחראי על שמירת השלום והביטחון הבינלאומי לא יכול להיעדר מהפעילות הזו", אמר. "המועצה חייבת למצוא את האחדות לפני פעולה. היא חייבת להשתמש בסמכות שלה לנסות לכונן שלום", הוסיף באן.

רוסיה הגיבה לדברים ואמרה כי מוקדם לדבר על תגובה של מועצת הביטחון לטענות לכאורה על שימוש בנשק כימי. סוכנות הידיעות אינטרפקס ציטטה את שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, כמי שאומר שאי אפשר יהיה לפעול לפני שיתקבל הדו"ח המלא של פקחי האו"ם שנמצאים בסוריה.

לידיעה באתר דה פוסט

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.