חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הקץ לפקקים? מכרז ראשון להקמת מערכת הסעת המונים בשרון

מערכת הסעת המונים (B.R.T) בשרון יוצאת לדרך: משרד התחבורה פרסם היום את המכרז הראשון להקמת מערכת שתחבר את רעננה והרצליה עם מטרופולין תל אביב בקשר ישיר ומהיר, תוך מתן העדפה ברמזורים.

פרסום המכרז התאפשר לאחר שמשרד התחבורה חתם על מסמך עקרונות עם ראשי העיריות לתכנון, הקמה והפעלה של מערכת ה-B.R.T. על פי התוכנית קו ה-B.R.T הראשון יכלול שני צירים עיקריים: הראשון יהיה קו חוצה שרון שיעבור מכפר סבא, דרך רעננה ועד הרצליה. השני יכלול קו המחבר את כפר סבא, דרך צומת מורשה, ישירות למרכז תל אביב. מערכת ה-B.R.T בשרון צפויה להחנך בסוף 2017.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

האוטובוסים רבי הקיבולת של קווי ה-B.R.T ייסעו ברחובות הערים בנתיב נסיעה מיוחד ומוגבה מעט מיתר התנועה, ויזכו להעדפה ברמזורים לאורך כל התוואי. קווים אחרים לא יורשו לנוע על התוואי ה-B.R.T.


מערכת B.R.T באיסטנבול. בקרוב בשרון? | צילום: מתוך ויקיפדיה

השר כץ אמר היום כי מערכת ה-B.R.T תציע לציבור הנוסעים רמת שירות גבוהה במיוחד וזמני נסיעה אטרקטיביים שיתחרו ברכב הפרטי. לדבריו, האוטובוסים רבי הקיבולת ינועו בתוואי הנסיעה בין ערי השרון לתל אביב בתדירות של כ-5 דקות, ובין הערים כפר סבא, רעננה והרצליה בתדירות של כ-10 דקות, בדומה לשירות הניתן על ידי רכבת קלה. כל אוטובוס יהיה מסוגל להסיע כ-200 נוסעים. במסגרת הפרויקט יוחלפו וישודרגו כל התשתיות לאורך תוואי ה-B.R.T.

השר כץ הוסיף כי במקביל לפרויקט ה-B.R.T בשרון, מקדם משרדו בימים אלה קווי BRT נוספים עד לנתניה בצפון ועד לרחובות בדרום, שיעברו דרך מתחם התחבורה בצומת חולון, ראשון לציון ונס ציונה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן