Forbes Israel Logo

הקרב נגד ההאקרים: "אתרי הממשלה הותקפו מיליוני פעמים"

מבצע "עמוד ענן" הביא למתקפות רבות לא רק על העורף הישראלי, אלא גם על אתרי הממשלה: מאז תחילת המבצע אותרו למעלה מ- 44 מיליון ניסיונות להתקיף ולשבש את פעילות אתרי הממשלה ויחידותיה – כך נמסר היום.

על פי נתוני ממשל זמין, אותרו עשרות מיליוני התקפות על אתרי מערכת הביטחון, 10 מיליון התקפות על אתר בית הנשיא, 7 מיליון התקפות על אתר משרד החוץ, 3 מיליון התקפות על אתר ראש הממשלה ו-3 מיליון התקפות על אתר ממשל זמין GOV.IL.

צילום אילוסטרציה: IngImage / ASAP

שר האוצר יובל שטייניץ, אשר ביקר באגף התקשוב של משרד האוצר, שאחראי על ניטור התקיפות ומניעתן, אמר כי "אנו נהנים מפירות של השקעה לאורך השנים האחרונות בפיתוח מערכות ההגנה הממוחשבות, אך יש לפנינו עוד עבודה רבה. הנחיתי את גורמי המקצוע במשרד להמשיך ולפעול במתכונת חירום על מנת להדוף את הניסיון לפגוע באתרי ממשל וסמלי שלטון".

הממונה על התקשוב הממשלתי, כרמלה אבנר, אמרה כי "המלחמה מתקיימת בשלוש חזיתות. הראשונה היא פיזית, השנייה היא עולם הרשתות החברתיות והשלישית היא מתקפת סייבר. התוקפים מנסים לפגוע בזמינות אתרי הממשלה באופן שוטף. עם התרחשות אירוע מסוג זה, גזרה זו מתחממת ואנו רואים פעילות מוגברת. על כן, בתקופה זו, הגנה על מערכות המחשוב הממשלתיות חשובה לאין ערוך".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.