Forbes Israel Logo

הקרב על המשתמשים: כך מתכננת טוויטר לעקוף את פייסבוק ולהפוך לרשת החברתית הגדולה בעולם

"רשת המידע הגדולה בעולם": תתכוננו לשמוע את המשפט הזה הרבה פעמים בתקופה הקרובה מפיו של מנכ"ל טוויטר, דיק קוסטלו. הוא ועמיתיו המנהלים השתמשו בו 4 או 5 פעמים במהלך הצגת הדוחות הרבעוניים של טוויטר, וסמנו שינוי באיך שהם היו רוצים ששאר העולם יסתכל על הרשת החברתית שלהם.

טוויטר דווחה על זינוק של 124% בהכנסותיה שהסתכמו ב-312.2 מיליון דולר, ועל הפסד גדול של 144.6 מיליון דולר. אך הנתון הפיקנטי ביותר כאשר מדובר על רשתות חברתיות הוא יכולתן לגייס משתמשים חדשים. זהו גם הפרמטר המרכזי להשוואה בינן ובין עצמן.
במשך חודשים נאבקה טוויטר עם הציפיות הלא מאוד הגיוניות של המשקיעים, לראות עקומת צמיחה דומה לזו של פייסבוק. זו בעיה גדולה מאוד מכיוון שקצב ההצטרפות החודשי של משתמשים החדשים הואט, מה שאומר שייקח לה עשורים ולא שנים להגיע ל-1.3 מיליארד המשתמשים שיש לפייסבוק כיום.

הפתרון של קוסטלו הוא לספר לנו שאנחנו שפוט לא סופרים נכון. 271 מיליון המשתמשים החודשיים הפעילים שטוויטר הציגה אתמול (שכוללים בעצמם תוספת של 16 מיליון מהרבעון הקודם) מהווים רק חלק מהקהל של טוויטר. יש גם קהל משני של משתמשים "לא מחוברים" הצופים בעמודים של טוויטר, ואפילו מעגל שלישי של קהל אשר נחשף לציוצים שהוטמעו בפלטפורמות אחרות.

"טוויטר היא בכל מקום. היא בכל מקום בטלוויזיה", ציין קוסטלו. "המשתמשים האלה מגיעים לטוויטר בחיפוש אחר המידע שנאמר להם שמוצג ברגעים אלה ממש ברשת החברתית, וברור לפי המספרים שאנחנו רואים, שרבים מהם בוחרים שלא להתחבר לטוויטר". אם מחברים את כל אלה, מגיעים למספר גדול פי 2 או 3 מ-271 מיליון המשתמשים החודשיים הפעילים, טוען קוסטלו. "נציב עצמו כך שנשיג את הקהל הגדול ביותר בעולם".


מה טוויטר לא תעשה כדי לעקוף את פייסבוק? | צילום: רויטרס

מה טוויטר מתכוונת לעשות כדי להגיע ליעד הזה? בתור התחלה, היא מתכוונת לספור כחלק מהקהל שלה אנשים שהיא לא מרוויחה מהם. כרגע, מי שלא מחובר לרשת, כלומר כל הקהל השניוני, לא רואה פרסומות, וזה לא עומד להשתנות בקרוב. לא פלא: טוויטר יודעת הרבה פחות על האנשים האלה במעגלים הרחוקים יותר, מאשר על משתמשיה המחוברים, ולכן מתקשה להכווין מודעות עבורם. יחד עם זאת, מתעקש קוסטלו, יש סימנים ברורים וקונסיסטנטיים לגבי תחומי ההתעניינות שלהם וההתנהגות שלהם, מה שיוכל להפוך אותם בסופו של דבר לחלק מבסיס הרווח של טוויטר.

קוסטלו גם מעוניין להתעסק עם הליבה של מה שהופך את טוויטר לטוויטר: הסדר הכרונולוגי הפשוט שלה. כיום, הטיימליין של כל משתמש מכיל כל ציוץ של כל משתמש אחר אחריו הוא עוקב. כאשר נשאל האם טוויטר שוקלת להכניס איזשהו סוג של אלגוריתם כמו שקיים בפייסבוק, שיודע אילו ציוצים להציג לכל אחד, ענה קוסטלו: "זה נכון לומר שאנחנו לא פוסלים שום שינוי שיכול לצמצם את הפער בין התחברות לשירות שלנו וקבלת ערך מיידי". במילים אחרות, על מנת לעבור את פייסבוק, טוויטר מוכנה אפילו להפוך לפייסבוק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.