Forbes Israel Logo

הקרב על הסטטוס: האולימפיאדה החברתית הראשונה יצאה לדרך

האולימפיאדה בלונדון הולכת להיות החברתית ביותר עד היום. את האירועים הספורטיביים שיסחפו את העיר ישתפו מיליוני המבקרים באירוע עצמו בכל ערוצי המדיה החברתית להמוני גולשים בכל רחבי העולם. מצב זה יוצר תחרות גדולה בין יוטיוב, פייסבוק, טוויטר ודומיהן על הלייק או השייר שלכם. תחרות זו לא נופלת בשום צורה מהטורנירים הספורטיביים שמתרחשים באיצטדיונים עצמם. 

מאז אולימפיאדת בייג'ינג, השתנה עולם הטכנולוגיה לחלוטין. הסמארטפונים והטאבלטים תפסו את מרכז הבמה והפכו את שיתוף התכנים למשחק החם ביותר בעולם. על פי נתונים של הוועד האולימפי צפויים השנה 4.9 מיליאד אנשים מכל העולם לצפות במשחקים האולימפיים בערוצי המדיה השונים. על מנת להתמודד עם הכמויות החדשות, רענן הוועד את כללי השידור שלו ועדכן אותם גם עבור המכשירים החדשים. בין היתר קבע הוועד על מה מותר ואסור לספורטאים המשתתפים בתחרות לדווח במדיה החברתית וכן למי מותר להשתמש בסמלים האולימפיים וכיצד. 

כל העולם מתחבר לאירועי האולימפיאדה, לונדון 2012 | צילום: רויטרס

צעדים אלה של הוועד מראים כי אכפת לו מהאולימפיאדה החברתית בלונדון לא פחות מאשר מהאירועים הספורטיביים עצמם. חברי הוועד יודעים שהסיפורים החיוביים שישתפו הספורטאים על ההתרחשויות הפנימיות של מאחורי הקלעים הם כלי חשוב לשמירה על המוניטין הטוב של האירוע. אך בנוסף לכך, ישנם עוד כמה סימנים המעידים על כך שזו הולכת להיות האולימפיאדה החברתית ביותר:

1. מאמצים אולימפיים – הוועד האולימפי הקים עבור הספורטאים את "בקתת האתלטים" – קהילה מכוונת חדשה בה יכולים משתתפי התחרויות לדבר עם גולשים בצ'אט ולשתף בעדכוני הטוויטר שלהם. בנוסף, מבקרי הקהילה יכולים לשחק משחקים ולזכות במגוון פרסים וירטואליים שונים. כמו כן, על מנת לאגד את כל הדיווחים החדשתויים בנוגע למשחקים האולימפיים במקום אחד, הוקם אתר London2012.com, בו בנוסף לעדכונים שוטפים יוכלו הגולשים לצפות בשידור חי במסע של הלפיד האולימפי, בגלריות של הספורטאים ובהתרחשויות מאחורי הקלעים. 

2. ספונסרים – הזמנים בהחלט השתנו מאז המשחקים האולימפיים במינכן בשנת 1912. אז רק 10 חברות מסחריות לקחו חלק במימון האולימפיאדה ושלמו עבור התענוג אלפי דולרים בלבד. באולימפיאדה בביג'ינג, לפני 4 שנים, כבר הופיעו למעלה מ-8,000 פריטים שונים בעלי קשר מסחרי כלשהו לאירוע והשנה, רק 11 מותגים בינלאומיים גדולים זוכים להשתתף בחגיגה הפרסומית הגדולה של לונדון 2012, תמורת מאות מיליוני דולרים. כל זה, כדי להגיע למסכיהם של מיליוני הצופים של האירוע בכל ערוצי המדיה האפשריים. 

3. רשתות הטלווזיה – רשת הטלוויזיה האמרקאית NBC יודעת שעל מנת למשוך את מיליוני הצופים הפוטנציאלים במהלך האולימפיאדה עליה להתחבר למדיה החברתית. אז השנה, לראשונה בהיסטוריה היא הקימה אתר מיוחד בו ישודרו כל האירועים ואפליקצייה סלולרית שפונה לקהל הצעיר יותר. בין היתר, השיקה הרשת בשיתוף עם חברת המוסיקה הבריטית שאזאם, אפליקציות מיוחדות לספירת מדליות, עדכון תוצאות התחרויות וכו'. 

4. לונדון מחכה לכם – במסגרת המאמצים הרבים של עיריית לונדון וממשלת בריטניה להסביר פניהם להמוני התיירים הפוקדים את העיר לרגל האולימפיאדה, שופרו תשתיות התחבורה ונוספו דרכי גישה לאיצטדיונים. בנוסף, העירייה השיקה גם אתר המלצות בו מופיעים כל מוקדי הבילוי של העיר וסביבתה וכן אפליקציה מיוחדת לתכנון המסע האולימפי ברחבי לונדון. 

למעשה, כשחושבים על זה, המשחקים האולימפיים היו תמיד סוג של אירוע חברתי מיוחד במינו. אווירת התחרותיות והשאיפה לניצחון המאפיינות את האירוע תמיד העניקו חיבור ייחודי בין אוכלוסיות שונות מכל רחבי העולם. כעת, בעזרתה של המדיה החברתית שמחת הניצחון הקולקטיבית הזאת יכולה להגיע אל הרבה יותר אנשים. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.