Forbes Israel Logo

הרמטכ"ל משיב למבקרים: "חד משמעית, ניצחנו"

"חד משמעית, ניצחנו", כך מגדיר הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ את תוצאות "צוק איתן". על הביקורת נגדו מהקבינט אומר גנץ: "הקבינט עושה את העבודה שלו ככל שהוא מבין, אני לא נכנס לשאלה איך האנשים שם בוחרים להתנהל, מה הם בוחרים להגיד ולמי. אני לא שופט של השיטה. בפעם האחרונה שנתתי ציונים לקבינט ספגתי נזיפה. אני לא צריך עוד אחת".

על הטענות מצד הדרג הפוליטי על תבוסתנות בצה"ל, אמר הרמטכ"ל: "צה"ל פעל באחריות, ביוזמה, מסירות בנחישות מראשון החיילים, במקרה הזה הוא אני, ועד האחרון שבהם. אני הרמטכ"ל ואני לא נותן ציונים לדרג הפוליטי. אני לא חש פגוע ולא רוצה להתייחס לפרשנויות".

בראיון מיוחד ל"מעריב סופהשבוע" התייחס הרמטכ"ל לפאניקה במזרח התיכון מדאע"ש: "בכל פעם שהם פוגשים כוח צבאי מסודר, נחוש ומלוכד, ולא מערכת מתפרקת, הם נמרחים. יש לנו מענה לדאע"ש".

צילום: מרק ישראל סלם

על סוגיית התקציב אמר: "אני חושש שהתוספת לתקציב הביטחון שסוכמה לא מספיקה ולא תענה על הצרכים. אנחנו לא חזירים, אנחנו יודעים שלא נקבל כל מה שאנחנו דורשים ומכירים את הצרכים החשובים הנוספים יש למדינת ישראל, אבל הציבור צריך להבין את משמעות הקיצוצים במערכת הביטחון".

"אנחנו לא מספרים סיפורים, אלה לא שטיקים ולא טריקים, אנחנו לא צריכים את הכסף הזה לעסקים הפרטיים שלנו, אבל אנשים אסור לשכוח איפה אנחנו חיים. זה לא מונאקו כאן, אנחנו במזרח התיכון, מוקפים אויבים, לגמרי. המצב שולח לנו בכל פעם תזכורות, אתגרים היום מורכבים לא פחות מאשר בעבר".

הראיון המלא יתפרסם מחר ב"מעריב סופהשבוע"

 

לכתבה באתר מעריב


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.