Forbes Israel Logo

ראש בראש: האם הרמקול של אפל מספק תחרות ראויה לזה של אמזון?

אפל הכריזה לאחרונה על HomePod mini, ובאמצעותו היא מנסה להוביל את הענף שבו אמזון וגוגל שולטות. התרשמות ראשונית קובעת: מדובר בעסקה משתלמת

עלות ה-HomePod mini של אפל היא 99 דולר. רמקול חכם של אפל שעולה פחות מ-100 דולר? זה מפתיע. שניים יספקו לכם סטריאו, וזה עדיין הרבה יותר זול מה-HomePod המקורי. בדקנו, במשך שלושה שבועות, זוג רמקולים כאלה, וזו ההתרשמות הראשונית.

זה לא מפתיע שהמיני קטן בהרבה מה-HomePod המקורי. אם זה לא היה כך, מה הטעם בשם? אבל מדובר ברמקול קטן במיוחד, שלא הרבה יותר גדול מכדור טניס (עם החלק העליון והתחתון השטוח). העובדה שהוא כמעט כדור הופכת את עיצובו לסטייה גדולה מה-HomePod המקורי שהוא גלילי, עם צלעות אנכיות, וגובהו 7 אינץ'. המיני הוא קצת פחות מחצי מזה, קצת פחות מ-3.5 אינץ'.

זה עדיין ללא ספק HomePod, עם כיסוי הרשת המוכר הרך למגע, לא שצריך לגעת בו כל כך הרבה. וזה מגיע באותם שני צבעים כמו המקור: "אפור חלל" ולבן. הלבן לא ממש לבן בגלל הצבע הכהה מעט יותר מאחורי הרשת, מה שמעניק לו מראה עדין אך מושך.

תצוגה במרכז

למיני יש את אותו כבל השוכן בבסיס, כמו הרמקול המקורי, ותצוגה רגישה למגע בחלקו העליון, אשר נדלקת כשנוגעים בו, ומראה את משחק הצבעים המוכר כאשר סירי מאזינה.

גודלה של התצוגה הזו נמדד בסביבות 2 אינץ', אבל האנימציה של סירי מודגשת כאן יותר מאשר ב-HomePad המקורי. ויש עוד הבדל: בתצוגה כאן יש סימנים של פלוס ומינוס, כדי לציין היכן בדיוק צריך לגעת כדי להעלות או להוריד את עוצמת הקול באמצעות מגע, במקום להורות לסירי לשנות את הצליל.

יש הבדל בעיצוב הבסיס של ה-HomePod mini. הוא ניצב על עיגול פלסטיק קטן אשר אינו משאיר שום סימן על שום משטח.

ה-HomePod mini הוא דיסקרטי מספיק בכדי להתאים לכל חדר, וקטן מספיק כדי שלא יהיה דומיננטי אפילו בחדר קטן. ולמרות שהוא כל כך קטן – הוא מפיק צליל נהדר.

איכות הסאונד

המראה מטעה. ה-HomePod mini משמיע המון רעש. כאשר אפל השיקה את ה- HomePod הראשון, היה ברור שהיא מייצרת רמקול חכם עם מטרה מסוימת, להשמיע מוזיקה בצורה מבריקה.

המקור משמיע סאונד ב-360 מעלות עם כוונון מעולה, בס הגון, שירה ברורה והרבה פרטים. הוא ממלא חדרים מרווחים בקלות, במיוחד אם הגדרתם רמקול נוסף כסטריאו.

בחלק מהמקרים הסאונד היה די טוב. הוא לא נהדר כמו המקור היקר יותר, אבל הוא עדיין ממלא חדר גדול בקלות, עם הרבה סאונד חזק. בחלק מהמקרים התקשינו להבחין בהבדל.

הרמקול נשמע הרבה יותר טוב, חזק, ברור ונקי ממה שהיינו מצפים מהגודל והצורה של הרמקול. צילום: Apple
הרמקול נשמע הרבה יותר טוב, חזק, ברור ונקי ממה שהיינו מצפים מהגודל והצורה של הרמקול. צילום: Apple

הסאונד באמת נשמע טוב. איכות השמע למוזיקה מדהימה בהתחשב בגודלו של  ה-HomePod mini. זה נשמע הרבה יותר טוב, צליל הרבה יותר חזק, ברור ונקי ממה שהיינו מצפים מהגודל והצורה של הרמקול.

השוואה טובה יותר היא עם ה-Amazon Echo, שהדגם האחרון שלו שוחרר לאחרונה ומחירו כמעט זהה, 99.99 דולר, או ה-Amazon Echo Dot שגרסתו האחרונה זהה לגודל ה-HomePod Mini (רק קצת גדול יותר) אבל חצי מחיר – 49.99 דולר.

לטעמנו, המיני נשמע טוב יותר מה-Echo והרבה יותר טוב מה-Echo Dot. לא שה- Echoגרוע, ונראה שהעיצוב הכדורי החדש שיפר את האודיו בהשוואה לקודמו הגלילי, אבל לרמקול החדש של אפל בהחלט יש את ההובלה, עם צליל עשיר שבניגוד ל- Echoלא מעוות בעוצמות קול גבוהות.

כמה הוא חכם?

רמקול חכם צריך להיות חכם, נכון? אחרת אפשר פשוט לרכוש את רמקול ה-Bluetooth או ה-Wi-Fi הטוב ביותר שתוכלו למצוא, ולהשמיע שירים מהטלפון.

אבל אנחנו רוצים שרמקול חכם יוכל לומר לנו את מזג האוויר, לקבוע תזכורת, לקרוא את החדשות, לחשב את השורש הריבועי של 47 ולספר לנו בדיחה. ה-HomePod mini יכול לעשות את הדברים האלה בקלות, אם כי צריך להזהיר שהבדיחות די נדושות.

סירי חכמה הרבה יותר. צילום: Apple
סירי חכמה הרבה יותר. צילום: Apple

אז איפה הדברים מסתבכים? כשמבקשים לערוך השוואות. "מי גבוה יותר, דונלד טראמפ או ג'ו ביידן?", שאלנו, וסירי שלחה אותנו לאייפון והציגה דברים שמצאה באינטרנט. לעומת זאת, ה- Echo הצליח להגיד לנו מי יותר גבוה.

אבל אין ספק שסירי חכמה הרבה יותר, וזה בא לידי ביטוי בתכונות כמו אינטרקום אשר זמין בשני הגדלים של HomePod. אמרו, "היי, סירי, ספרי לכולם שארוחת הערב מוכנה", והרמקולים בכל הגדלים, כולל האייפונים המחוברים אליו ושעוני ה-Apple Watch יקבלו התראה על כך.

ביצועים

ה-HomePod mini עושה את העבודה. לא משנה עד כמה המוסיקה התנגנה בקול רם, המיקרופונים שמעו אותנו אומרים את מילות ההשכמה והגיבו. זה מהיר ויעיל, כך ששבב S5 עובד היטב.

אם אתם עובדים עם המיני באמצעות טלפון המבוסס על שבב U1, כמו סדרת אייפון 11 או אייפון 12, המוסיקה המושמעת בטלפון מועברת בצורה חלקה לרמקול כשאתה מתקרב. זוהי הנקודה היחידה בה המיני טוב יותר בהשוואה לרמקול המקורי, וזה די מגניב.

כמובן, סירי עושה בדגם הזה גם הרבה דברים אחרים. טיימרים מרובים, שליטה טובה יותר על פריטי בית חכם בקלות ועוד.

פסק הדין

זה כמובן לא נשמע כמו ה-HomePod המקורי, אבל הוא לא עולה יותר משליש ממחירו, מה שהופך אותו לעסקה משתלמת בהשוואה לשאר הרמקולים באותו מחיר.

לסירי יש עוד דרך לעבור עד שתדביק את Alexa של אמזון, אם כי היא משתפרת כל הזמן.

ההתמקדות של אפל היא באודיו. לא כל תחנות הרדיו זמינות, וכמובן ש-HomePod mini תואם רק ל- Apple Music.

אף על פי כן, השמע המעולה והמחיר המצטיין אמורים לסייע לו להתבלט מעל המתחרים.

צילום התמונה הראשית: Apple

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.