Forbes Israel Logo

הרפואה הישראלית פורצת גבולות: אלפא אומגא מתרחבת לסין

חברת הציוד הרפואי מנצרת, אלפא אומגא, וקרן ההשקעות GIBF (Guangzhou-Israel Bio Fund) הודיעו היום על השלמת הקמת חברה משותפת בגוואנגז'ו שבסין. אלפא אומגא תשלוט בחברה המשותפת ותנהל אותה, ו-GIBF תשקיע בחברה סך של 50 מיליון יואן (כ-7 מיליון דולר) ותסייע לחברה באמצעות קשריה הענפים בסין.

אלפא אומגא מפתחת, מייצרת ומשווקת ציוד רפואי המסייע למנתחי מוח לנווט במערכת העצבים המרכזית, תוך דיוק מרבי. התחום העיקרי בו עוסקת החברה נקרא Deep Brain Stimulation והוא נחקר עדיין באקדמיה. בשיטה זו מוחדרות למוחו של החולה אלקטרודות ומייצרות גירוי חשמלי המסייע במידה משמעותית לחולים עם בעיות נוירולוגיות ופסיכיאטריות, כמו חולי פרקינסון.

מימין: ריאם ועימד מוסא, גלייטמן ואבנר. "נתיב כניסה לחברות ישראליות" | צילום: יח"צ

החברה הוקמה בנצרת בשנת 1993, על-ידי רים ועימאד יונס וצמחה להיות חברה גלובלית המעסיקה כיום כ-85 עובדים ומוכרת במיליוני דולרים ברחבי העולם, כל זאת מבלי שגייסה מעולם כסף ממשקיעים חיצוניים (למעט תמיכה ממשרד המדען הראשי של מדינת ישראל).

"היום אנחנו חוגגים את העבודה המסורה והנאמנה של כל עובדי אלפא אומגא שבלעדיהם לא היינו מגיעים להיות המובילים בתחומנו בעולם", אמר עימאד יונס, נשיא אלפא אומגא. "אחרי בדיקות רבות שעשינו אנחנו מאמינים ש-GIBF מציעה נתיב כניסה מצויין לחברות ישראליות המבקשות לבנות ערך בסין. זו הרגשה יוצאת-דופן לעבוד מול גוף שהוא גוף סיני לכל דבר, אבל ראשיו הם ישראלים. התרשמנו מאד מתרבות העבודה ומהערכים של GIBF ואנחנו שמחים לצאת לדרך המשותפת".

להתבסס בסין

קרן GIBF היא קרן סינית-ישראלית ייחודית בתחום מדעי החיים, והשקעותיה של הקרן הן בהיקף של כ-100 מיליון דולר. GIBF מנוהלת על-ידי ד"ר שוקי גלייטמן, לשעבר המדען הראשי של מדינת ישראל, ואבנר לושי, והמשקיעה העיקרית בקרן הינה הממשלה המקומית בגוואנגז'ו. אלפא אומגא היא ההשקעה השישית של הקרן בתוך פחות משנתיים.

ד"ר שוקי גלייטמן, שותף ויו"ר GIBF אמר: "אנחנו גאים להיות המשקיעים החיצוניים הראשונים ביחד עם אלפא אומגא. ההישג של הבעלים והצוות הינו בלתי נתפס ואנחנו מקווים לשחזר את הצלחתם גם בסין. לחברה יש כבר אישורים קליניים בסין והיא מוכרת שם ואנחנו מאמינים כי ביכולתנו לסייע בידם להעמיק את הצלחתם בסין".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן