חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הרפורמות בדרך? הממשלה אישרה הקמת קבינט דיור בראשות לפיד

האם מחירי הדיור אכן ישתנו בקרוב? הממשלה אישרה היום הקמת קבינט דיור, אשר ינסה לטפל במחירי הדירות הגואים בישראל, בראשותו של שר האוצר יאיר לפיד. הקמת הקבינט היא חלק מההסכם הקואליציוני עליו חתמו הליכוד ויש עתיד בעת הקמת הממשלה.

בקבינט יהיו חברים שר הבינוי והבינוי אורי אריאל, שר האנרגיה והמים סילבן שלום, שר הביטחון משה יעלון, השר להגנת הסביבה עמיר פרץ, שר החקלאות ופיתוח הכפר יאיר שמיר, שרת המשפטים ציפי לבני, שר הפנים גדעון סער ושר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים ישראל כץ.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הקבינט יהיה אמון על קביעת המדיניות הממשלתית בתחום הדיור, אישור וקידום רפורמות ושינויים מבניים לייעול מדיניות הממשלה בתחום המקרקעין, התכנון והבנייה למגורים ומעקב אחר יישום ההחלטות, קידום פרוייקטים בתחום הבנייה למגורים, בין היתר לדיור להשכרה לטווח ארוך ופרוייקטים של התחדשות עירונית ופינוי בינוי.


צילום: מרק ישראל סלם

אתמול, בסטטוס שכתב בחשבון הפייסבוק שלו, התייחס לפיד להקמת הקבינט, כשציין כי "כל מה שאנחנו עושים היום הוא חלק מתוכנית ארוכת-טווח שתביא לשינוי עומק בחינוך, בדיור, בהורדת יוקר המחיה, בשיוויון בנטל. בשביל זה אנחנו מקימים את קבינט הדיור, בשביל זה מוקמת ועדת השרים לשיוויון בנטל, בשביל זה יוקם קבינט מיוחד לטיפול ביוקר המחיה, בשביל זה אנחנו מקדמים את 'עשור החינוך'", ציין.

מחירי הנדל"ן בישראל ממשיכים לטפס בתקופה האחרונה, כמו גם כמות המשכנתאות שנלקחות בשוק, וזאת למרות ניסיונות בנק ישראל לבלום את הנסיקה. בשבוע שעבר פורסם כי מכירות הדירות החדשות זינקו ב-24.5% בחודשים ינואר-פברואר, כולל זינוק של 90% בת"א, 75% באזור הצפון ו-56% בחיפה.

גם בנק ישראל הביע דאגה בחודשים האחרונים מן המחירים הגואים, ובפרוטוקול הריבית לחודשים אפריל ומאי ציינו בבנק כי "קצב עליית מחירי הדירות בחודשים האחרונים ממשיך להיות גבוה ולא ניתן לזהות סימנים להתמתנות הפעילות בשוק הדירות".

בפרוטוקול הדגישו חברי הוועדה כי "המדיניות המוניטארית מוגבלת ביכולתה להשפיע לבדה על שוק זה, דרך השפעתה על הביקוש לדירות. הממשלה החדשה תידרש לנקוט בצעדים פיסקאליים להרחבת ההיצע (זירוז הליכי התכנון והגברת שיווק הקרקעות בעיקר באזורי הביקוש) ואולי גם לריסון הביקוש (כגון צעדי מיסוי)".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן