Forbes Israel Logo

“השאיפה היא לכתוב את הפרק הבא בספרי הרפואה״

סרטן שד הינו הגידול הנפוץ בקרב נשים וחולות בו כ־5,000 נשים בישראל כל שנה. כ־1,000 מתוכן מטופלות ביחידה לטיפול בסרטן השד של המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב. היחידה של בית החולים היא מהפעילות בישראל, ומטופלות בה חולות מרחבי הארץ.

היחידה לסרטן השד עברה לאחרונה גם מהפך שירותי עם המעבר למכון החדש בבניין סמי עופר – מעבר שלווה בשדרוג ברמת השירות והמלונאות ביחידה. כך למשל, עמדות ההמתנה מרווחות, וחדרי הטיפולים נוחים יותר.

ד"ר אמיר זוננבליק | צילום: ליאור צור, דוברות איכילוב

"שיטת העבודה ביחידה מבוססת על לכידות. כל מקרה המגיע לטיפול המחלקה נידון בפורום מולטי־דיסציפלינרי וההחלטה מתקבלת על ידי צוות הכולל, בית היתר, כירורגים, מקרינים, ופתולוגים, כדי לבנות את אסטרטגיית הטיפול האפקטיבית ביותר עבור החולה״, מסביר דר' אמיר זוננבליק, מנהל היחידה.

היחידה מקבלת מגוון רחב של שירותים מיחידות נלוות, כמו קרדיו־אונקולוגיה, טיפולים במערכת העיכול, תופעות לוואי, עובדות סוציאליות ורפואה משלימה, הפועלות בסמוך אליה ובכך מעניקות למטופלת מעטפת רחבה במקום אחד עם מענה אישי ואיש צוות מלווה הזמין 24/7, ולצוות הרופאים מאפשרות קבלת החלטות במשותף ובקרת איכות טובה יותר.

"מטופלות שאובחנו עם סרטן השד בעקבות ממוגרפיה מופנות ליחידה על ידי הכירורג בקופת החולים. לחולות עם סרטן שמאובחן בשלבים מתקדמים יותר מוצעים כיום טיפולים טרום ניתוחיים (נאו־אדג'ובנטים) בתרופות מתקדמות שניתן לתת עוד לפני ביצוע ניתוח הכריתה כדי לצמצם את הגידול בשד, לאפשר כריתה ממוקדת יותר ולהימנע מכריתה נרחבת של השד כולו או בלוטות הלימפה״. בהמשך נבחנים ביחידה סוג הניתוח, השחזור הנדרש שמותאם לכל מטופלת, הטיפול הקרינתי ותרופתי לאחר הניתוח, לרבות בתרופות הורמונליות, כימותרפיה, תרופות ביולוגיות מתקדמות ועוד.

בחזית המחקר

"אנחנו נמצאים גם בחזית המחקר התרגומי ומיישמים קשר ישיר בין הקליניקה למעבדה. היחידה היא חלק מקבוצות מחקר בינלאומיות ושותפה בפרויקטים מחקריים במדינות רבות״, אומר דר' זוננבליק. ליחידת סרטן השד באיכילוב יתרון בהיותה חלק ממרכז רפואי שלישוני גדול הנותן דגש על מחקר ופיתוח, כלומר מרכז שיש למטפלים בו גישה לציוד מתקדם ביותר, המרכז כמות גדולה של מטופלות – לרבות חולות מורכבות ביותר, וכן באופן שמאפשר טיפול משולב עם יחידות אחרות במרכז הרפואי.

בנוסף מהווה איכילוב מרכז אקדמי באופן שמשמר את איכות ההכשרה של הצוותים ביחידה ושומר על היותם מעודכנים בחידושים המדעיים והרפואיים במאבק בסרטן. "אנו מקדישים זמן רב למחקר ולהכשרת סטודנטים ומתמחים מתוך אמונה ומתוך ידיעה שחזית המחקר בסרטן שד הינה גם חזית הטיפול העדכני והמיטבי עבור החולות שלנו״, הוא מדגיש.

ביחידת סרטן השד נערך בימים אלה, בין השאר, מחקר בחולות שהתקדמו על קו ראשון – אנו שותפים למחקר קליני בין לאומי (MORPHEUS) הפתוח במספר מוגבל מאוד של מרכזים ומשלב תרופות הורמונליות עם תרופות אימונולוגיות הפועלות לחיזוק המערכת החיסונית הטבעית של הגוף במלחמתה בגידול, שיטה שיעילותה כבר הוכחה בתרופות הרשומות לסוגי סרטן אחרים, לרבות סרטן העור מסוג מלנומה, סרטן הריאות וסרטן ראש־צוואר.

כמו כן, לנשים עם סרטן שד חיובי לחלבון HER2 שפותחו עבורן בשנים האחרונות מספר טיפולים תרופתיים ייעודיים – משתתפת היחידה במחקר שמבקש לנבא אילו מטופלים יגיבו לטיפולים החדשניים ואילו יפתחו במהירות עמידות לטיפולים אלה.
"השאיפה היא להיות אלה שכותבים את הפרק הבא בספרים, להפוך לחזית המחקר ברמה ארצית ולקדם את הרפואה בצורה המשמעותית ביותר״.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.