Forbes Israel Logo

השבב החכם: אפל החלה לייצר שבבים של אינטליגנציה מלאכותית

יצירת אינטליגנציה מלאכותית אשר תצליח לגרום לאנשים להתרגש באמת מעולם לא היתה עבודה קלה, אבל היא כן תמיד היתה משהו שחברת אפל טובה בו. העוזר הווירטואלי שאפל יצרה עבור האייפון, הידוע בכינויו סירי, היה הראשון מסוגו להביא את הטכנולוגיה המלאכותית לשימוש מסוג זה, והוא אף מיקם את החברה כאחת מהחלוצים אשר הביאו אינטליגנציה מלאכותית למחשבים אישיים.

אבל עכשיו, כשלמידת המכונה הופכת יותר ויותר מסובכת, וכל משימה הדורשת את השימוש באינטליגנציה מלאכותית דורשת יותר משאבים מתמיד, אפל כנראה הגיעה למסקנה כי יחידת העיבוד המרכזית איתה היא עבדה עד עכשיו, כבר אינה חזקה מספיק כדי לבצע את הפונקציות החדשות שנדרשות. התוצאה, כפי שדווח על ידי בלומברג (חברה אמריקאית פרטית המספקת שירותים פיננסיים בתחומי התוכנה, המדיה והמידע), היא פרויקט חדש, שעדיין לא הוכרז רשמית, אשר מטרתו היא שהחברה תפתח שבבים מלאכותיים משלה, כדי שיעזרו לבצע משימות של למידה עמוקה ואינטנסיבי, ובכך יעזרו להוריד את העומס ממכשיר מעבד הליבה שלהם.

זה יהיה מיותר לומר כי המהלך הזה מגיע באופן בלתי צפוי אל ענקית הטכנולוגיה, שכן יוזמות דומות כמו שעשו גוגל, קוולקום ו-NVidia הפכו את זה לבלתי נמנע עבור החברה להמשיך כמוהן בכיוון זה. כפי שציין מארק צוקרברג עצמו בנאומו המרכזי בכנס השנתי של פייסבוק, עתיד הטכנולוגיה מסתמך על שלושה עמודי יסוד: אינטליגנציה מלאכותית, מציאות מדומה ומציאות רבודה.

חברות כמו פייסבוק, גוגל ומייקרוסופט השקיעו יותר ויותר משאבים כדי "לטעון" את המכשירים שלהם עם אינטליגנציה מלאכותית. פייסבוק עושה שימוש יצירתי בטכנולוגיית האינטליגנציה המלאכותית שלה כדי לפתח יישומי מציאות משוכללים יותר, בעוד גוגל הודיעה די בשקיפות כי היא תמתג עצמה מחדש כחברת האינטליגנציה המלאכותית הראשונה. לחץ תעשייתי הוא שגרתי בעמק הסיליקון, ואם אפל מתכוונת להמשיך במרוץ לעבר המחשתו של עולם עתידני, זה חשוב ביותר שהחברה תשקיע בטכנולוגיה של אינטליגנציה מלאכותית.

מעבדת האינטליגנציה המלאכותית הידועה הראשונה נבנתה בשנת 1992, כאשר החוקר יאן לקון פיתח במעבדות בל שבארה"ב, מעבד שעשה שימוש בכוחן של רשתות עצביות עמוקות כדי לעבד כמויות גדולות של נתונים בו זמנית. הטכנולוגיה היתה רדיקלית מדי עבור אותו הזמן, ולמרבה הצער היא מעולם לא יצאה לאור. עם זאת, אותה טכנולוגיה הניחה את היסודות למרוץ המודרני על בניית מעבד ללמידה חישובית, שיצא רק בשנה שעברה, כאשר גוגל הכריזה על הסדרה הראשונה של יחידות עיבוד הנקראות Tensor (או בשמן המקוצר TPU), שהוכיחה כי היא יעילה יותר בטיפול בכמויות גדולות של נתונים המאפשרים ביצוע של משימות מסובכות המבוססות על אינטליגנציה מלאכותית. חברות כמו קוולקום ו-NVidia הלכו בעקבותיה, ועד מהרה קיבלנו מרוץ לבניית אינטליגנציה מלאכותית.

לדברי מקור אנונימי במדור הטכנולוגי של חברת בלומברג, חוקרים במשרדי אפל עובדים כרגע על שבבי אבטיפוס שבקרוב יוכנסו לתוך האייפונים. השבב, בהנחה שהוא מגיע מובנה עם הדור הבא של מכשירי אייפון ואייפד, יכול לקחת עומס עצום מן המעבד הראשי של המכשירים ויאפשר חיי סוללה משופרים.

השבב החדש יקח עומס מהמעבד הראשי ויאריך את חיי סוללה | צילום: Fotolia

הפרטים היו מעורפלים עד כה, ועדיין אין אישור אם סדרת המעבדים החדשה תימצא ביישום ההתקנה הבאה של אפל. מה שכן ידוע, הוא כי טכנולוגיית האבטיפוס כבר נבדקה בדור הנוכחי של מכשירי האייפון והאייפד, והחברה מנסה לשלב את ערכת השבבים החדשה לתוך יישומי היומיום של המכשירים, כמו למשל אפליקציה שתהיה בעלת יכולות זיהוי הפנים בתמונות הנמצאות על המכשיר, ושיפור טכנולוגיית זיהוי הקול של סירי. המעבד בנוי כך שגם ישפר את חיי הסוללה של המכשיר ואת ביצועיו על ידי לקיחת העבודה מהמעבד הראשי ביישומים הקשורים לאינטליגנציה מלאכותית.

עם בואו של כנס המפתחים העולמי של אפל שיתקיים בחודש יוני, נוכל לצפות לפרטים נוספים ולהודעה רשמית על הפרויקטים בנושא האינטליגנציה המלאכותית של החברה. בעוד הרעיון שהחברה תגיע עם טווח ייעודי משלה של שבבים ללמידה חישובית אכן מסקרן, כמות סבירה של ספקנות תהיה עדיין מוצדקת בשלב זה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן