חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

השותפות בלוויתן: כמות הגז במאגר גדלה ב-11% ל-19 TCF

לוויתן גדול: גידול משמעותי נוסף חל בהערכת הרזרבות במאגר לוויתן. שותפויות חיפושי הגז דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט הודיעו היום כי הערכת הרזרבות עלתה מכ-TCF 17 לכ-TCF 19, גידול של כ-11%. כמו כן, עודכן טווח הרזרבות לכ-TCF 15-24.

מניות השותפויות מגיבות בהתאם. מנית רציו טסה ב-9.5% למעלה, מניית אבנר קופצת ב-4.3% ואילו מניית דלק קידוחים התחזקה ב-3.4%.

בנוסף לגז הטבעי, על פי ההערכות יש במאגר תמר 13 מיליון חביות של קונדנסט ובמאגר לוויתן גדלה הערכת הקונדנסט מ-22 מיליון חביות ל-34 מיליון חביות. מדובר בזינוק של 54% מההערכה הקודמת. הקונדנסט משמש כתוסף בייצור תזקיקי נפט שמחירו קרוב למחירה של חבית נפט מסוג ברנט, שנסחרת כיום סביב 100 דולר. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"מדובר בעוד הוכחה לכוחה של תעשיית הגז הישראלית ועלינו לשמור על המומנטום", אמר היום יו"ר דלק קידוחים ומנכ"ל אבנר חיפושי נפט, גדעון תדמור. "כבר היום מגיעה ישראל ליעדים שבוועדת צמח צפו שנגיע אליהם רק בעוד כמה שנים. הביטחון האנרגטי של ישראל מתעצם. אימוץ מסקנות ועדת צמח יאפשר ביצוען של קידוחי אקספלורציה נוספים באופן שיגדיל עוד יותר את רזרבות הגז הטבעי במשק הישראלי".

צילום: רויטרס

מנכ"ל דלק קידוחים, יוסי אבו, הוסיף: "עדכון הרזרבות במאגר לוויתן ותמר, יחד עם התגליות הנוספות וקידוח האקספלורציה 'כריש', המתבצע בימים אלה, מעידים כי פוטנציאל הגז הטבעי במשק הישראלי גדול מהערכות ועדת צמח".

"המומחים בתעשיית הגז הטבעי מעריכים כי בשנים 2016 צפוי בישראל מחסור בתשתית להובלת הגז הטבעי למשק הישראלי", המשיך אבו. "פיתוח מאגר לוויתן יבטיח מענה לכל צרכי המשק הישראלי. העולם לא מחכה לנו – ישראל כבר הפכה לשם דבר בתעשיית הגז והנפט העולמי ועלינו להמשיך קדימה ולתפוס מקום בראש יצואניות הגז בעולם". 

לפני כחודשיים הודיעה נובל אנרג'י, המחזיקה ב-39.6% ממניות קידוח הגז לוויתן, על העלאת אומדן הגז בקידוח הממוקם מול חופי ישראל. על פי הודעת החברה הגיע הקידוח לעומק כולל של 17 ק"מ רגל (כ-5 ק"מ), ומצא כ-454 רגל (130 מטר) נטו של גז טבעי במרווחי זמן מרובים, השכבה העבה ביותר עד כה בלווייתן. בתחילת החודש הודיע מנכ"ל נובל אנרג'י כי החברה תמשיך לפתח עם הממשלה את מאגרי תמר ולוויתן, למרות הפרסום כי ענקית הנפט Shell עשויה למכור חלקה בוודסייד בשל רכישת לוויתן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן