Forbes Israel Logo

השותפות בקידוח כריש: "נמצאו בו סימנים משמעותיים של גז טבעי"

חדשות טובות לענף האנרגיה בישראל וליצחק תשובה: שותפות הקידוח "כריש", נובל אנרג'י, דלק קידוחים ואבנר (הנמצאות בשליטתו של תשובה), הודיעו היום כי בקידוח נתגלו סימני פטרוליום (גז טבעי) משמעותיים. זאת בעקבות דיווחי המפעילה, המתבססים על בדיקות שבוצעו במהלך הקידוח. עובי השכבות הנושאות גז טבעי (נטו) הינו כ-60 מטר.

המפעילה ביצעה בקידוח בדיקות לוגים תוך כדי קדיחה (logging while drilling) אשר מהן עולה כי שכבות המטרה בקידוח מכילות גז טבעי. בשלב זה מבוצעות עבודות ייצוב ושימור של חור הקידוח, וזאת על-מנת לאפשר ביצוע לוגים באמצעות כבל (wireline logging), הכוללים, על פי המתוכנן, בדיקות חשמליות, סייסמיות ומגנטיות וכן בדיקות של הרכב הגז הטבעי, הסלעים והנוזלים במאגר.

צילום: רויטרס

בדיקות הלוגים באמצעות כבל מקיפות ומדויקות יותר מבדיקות לוגים תוך כדי קדיחה, ולפיכך תוצאותיהן עשויות להביא לשינוי מהותי בהערכות הנ"ל, לרבות באומדן עובי השכבות (נטו). מדובר כאמור בהערכה ראשונית. בקידוח לא מתוכננים להתבצע מבחני הפקה. תוצאות ראשוניות אלו וניתוחן נמסרו כאמור לשותפות על ידי המפעילה.

השותפים בקידוח "כריש1" ושיעור החזקותיהם בו הם נובל אנרג'י (47.059%), דלק קידוחים (26.4705%), ואבנר (26.4705%). רק לפני שבועיים דיווחו דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט על גידול משמעותי במאגר לוויתן ל-TCF 19 של גז טבעי.

"מדובר בעוד הוכחה לכוחה של תעשיית הגז הישראלית ולפוטנציאל הגז הגדול שקיים לאורך חופי מדינת ישראל, ועלינו לשמור על המומנטום"' אמר היום יו"ר דלק קידוחים ומנכ"ל אבנר חיפושי נפט, גדעון תדמור. "הבשורה מכריש מצטרפת לגידול בכמויות הגז בלוויתן רק לפני שבועיים. הביטחון האנרגטי של ישראל מתעצם עם כל גילוי ואל לנו לעצור את המומנטום שנוצר להקמת תעשיית גז טבעי ישראלית משגשגת שתכניס לקופתה של מדינת ישראל מאות מיליארדי שקלים בעשורים הקרובים".

שר האנרגיה והמים, סילבן שלום מסר כי הוא "מברך על ההודעה לגבי מאגר כריש. הגדלת היצע הגז הטבעי במאגרים יאפשר לספק יותר גז טבעי למשק המקומי ולהגדיל את הכנסות המדינה שיופנו להשקעות בחינוך, ברווחה, בבריאות, להשקעות בנגב ובגליל לטובת אזרחי ישראל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.