Forbes Israel Logo

השחקניות המרוויחות בעולם, 2018: גל גדות נכנסה לרשימת 10 הגדולות

זוזי הצידה אמה סטון, לבירת הקולנוע מהוליווד יש שיאנית שכר חדשה. סקארלט ג'והנסון מובילה את הדירוג השנתי החדש עם הכנסות של 40.5 מיליון דולר לפני מס בין ה-1 ביוני 2017 ל-1 ביוני 2018.

גילום דמותה של האלמנה השחורה בסרטי הנוקמים של מארוול הפך לתפקיד יוקרתי במיוחד עבור ג'והנסון, שהכפילה השנה את שכרה משנת 2017 פי ארבעה, והדיחה את סטון מהמקום הראשון. היא תשוב אל האקרנים לרגל הפרק הרביעי של קונגלומרט גיבורי העל בשנת 2019.

"כיום, האחוז של עלות התקציב בהחלט נוטה בכבדות לטובת ליהוק, במיוחד בסרטי הנוקמים, בעוד שבסרטים המוקדמים אפשר להגיד שיותר תקציב הושקע דווקא באפקטים חזותיים ובפרסום ממוקד", אמר בשנה שעברה קווין פייג', נשיא ומפיק אולפני מארוול. "אבל זה בסדר בגלל [שהשחקנים] הם האפקטים הטובים ביותר".

(מימין) ווית'רספון, גדות וג'והנסון | צילומים: dtstuff9 (ויקיפדיה), Shutterstock, Dick Thomas Johnson (ויקיפדיה)

אחרי ג'והנסון מדורגת ברשימה אנג'לינה ג'ולי (מקום שני, עם 28 מיליון דולר), שחוזרת לדירוג בעיקר הודות למקדמה שקיבלה עבור הסרט מליפיסנט 2. ג'ניפר אניסטון (מקום שלישי, עם 19.5 מיליון דולר) עדיין מרוויחה סכומי עתק, גם 14 שנה לאחר פרק הסיום של הסדרה חברים, כשרוב הסכום מגיע מחסויות ופרסומות לחברות כמו Emirates airlines, Smartwater ו-Aveeno. אפשר גם לצפות לכך שתלוש השכר שלה ירקיע שחקים בשנה הבאה, כשתחל הפקת הסדרה החדשה שלה עבור אפל, יחד עם ריס ווית'רספון (מקום חמישי, עם 16.5 מיליון דולר), שבעבורה כל אחת מחברות הצמד תרוויח סכום מוערך של 1.25 מיליון דולר לכל פרק.

בין אניסטון לווית'רספון, שחזרה לרשימה השנה בזכות השכר ורווחי ההכנסות ממכירות הכרטיסים של הסרט שקרים קטנים גדולים (Big Little Lies), נמצאת ג'ניפר לורנס. שני הסרטים החדשים ביותר שבהם שיחקה כוכבת משחקי הרעב, אמא! (Mother!) ו-דרור אדום (Red Sparrow), רשמו ביצועים מוצלחים פחות מהציפיות בקופות הכרטיסים. יחד עם זאת, היא עדיין מרוויחה כסף גדול בעבור הופעותיה בסדרת סרטי X-Men ובעבור חוזה נוצץ שיש לה עם חברת Dior.

10 השחקניות המרוויחות ביותר בעולם הכניסו יחד סכום של 186 מיליון דולר בין יוני 2017 ויוני האחרון, לפני עמלות ומסים. ההערכות מבוססות על נתוני החברות Nielsen, ComScore, Box Office Mojo ו-IMDB, כמו גם על ריאיונות עם גורמים המעורים בפרטים מתוך התעשייה. כל הנתונים הם לפני מס ואינם מופחתים עמלות סוכנים, מנהלים ועורכי דין. בסך הכל, הסכום המצרפי גבוה ב-16% מההכנסות של העשירייה המובילה ב-2017, שעמדו על 172.5 מיליון דולר.

על הגל

ברשימה מופיעות גם שחקניות בינלאומיות, כולל קייט בלנשט האוסטרלית (מקום שמיני, עם 12.5 מיליון דולר), והישראלית המצליחה ביותר בתעשיית הקולנוע העולמית – גל גדות (מקום 10, עם 10 מיליון דולר). גדות, שתפקידה בתור וונדרוומן הזניק אותה אל התהילה, היא הנכנסת החדשה היחידה לרשימה השנה. שובר הקופות בכיכובה, בבימויה של פטי ג'נקינס, גלגל בקופות 821.8 מיליון דולר וכבר מובטח לו סרט המשך. הסרט הוא שאחראי על מרבית ההכנסות של גל השנה. למרות שלפי ההערכות שכרה בעבור הפרק הראשון בסדרת הסרטים עמד רק על סכום של 6 ספרות, כמות הציטוטים והאזכורים של גל בעקבות ההופעה, יחד עם חוזה גדול שחתמה עם חברת רבלון, הפכו אותה לאחת מ-10 השחקניות המרוויחות של השנה.

"יש היום כזאת אובססיה בתעשייה, עד שנערים מתבגרים הם שהיו הקהל המרכזי בקופות הכרטיסים", אומרת ג'נקינס, שהובילה את הלהיט המוחץ הזה אל ההצלחה וגם תביים ותכתוב את סרט ההמשך שלו, עבור סכום מוערך של 7 מיליון דולר. "התעשייה עברה שינוי קשה עד שהכירה בכך שהיא צריכה לפנות לקהלים הרבה יותר מגוונים".

נכון לעכשיו, דמויות נשיות ממלאות רק 28.7% מכל התפקידים המדברים בסרטים, כך לפי מחקר משנת 2016. המחסור הזה בתפקידים אומר בין היתר גם שלכוכבות של התעשייה יש פחות הזדמנויות להרוויח סכומים גדולים. השנה, רק שתי נשים חצו את רף 20 מיליון הדולרים, לאחר שבשנת 2017 עשו זאת שלוש וב-2016 ארבע. בולטות בהיעדרן מהרשימה: איימי אדמס, אמה ווטסון, שרליז ת'רון ומובילת הדירוג לשנת 2017, אמה סטון, שכולן לא הצליחו להרוויח השנה יותר מ-10 מיליון דולר, שהוא רף הכניסה לרשימה השנה.

תפקידים לנשים שהן כבר לא צעירות ותמימות הם מעטים מדי. ובכל זאת, השחקניות המרוויחות ביותר הולכות כנגד המגמה: 60% מחברות הרשימה השנה הן מעל לגיל 40. חלק מהן בנו לעצמן את התפקידים על מנת ליצור הזדמנויות: ווית'רספון היא מייסדת משותפת של חברת ההפקות Pacific Standard ושל מותג התקשורת Hello Sunshine, שיוצר הזדמנויות לתפקידים ראשיים נשיים. אחרות, כמו אניסטון, משלימות כאמור את הכנסותיהן ממשחק באמצעות עסקאות ענק לפרסום וחסויות.

יתר חברות הרשימה הן: מקום שישי – מילה קוניס, עם 16 מיליון דולר; מקום שביעי – ג'וליה רוברטס, עם 13 מיליון דולר; מקום תשיעי – מליסה מקארת'י, עם 12 מיליון דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן