חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

השמאי הממשלתי: מחירי דירות 4 חדרים עלו ב-1.6% ברבעון הרביעי

מחירי הדירות עלו במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2012 ב-1.6% בממוצע, כך על פי בדיקה שערך השמאי הממשלתי, טל אלדרוטי. בבדיקה שסקרה דירות בעלות 4 חדרים נמצא כמו כן שבמהלך שנת 2012 נרשמה עלייה של 5% בממוצע בחישוב נומינלי במחירי הדירות.

מחיר דירה ממוצעת בת 4 חדרים בת אביב מגיע ל-2.5 מיליון שקל והיא העיר היקרה ביותר על פי הסקירה של אלדרוטי. הרצליה ניצבת לאחר מכן עם מחיר ממוצע של 1.8 מיליון וירושלים במקום השלישי עם 1.7 מיליון.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

במהלך השנה החולפת, בתל אביב ובבאר שבע נרשם הזינוק החד ביותר במחירי הדירות והוא הגיע ל-9%.  בחיפה, בהרצליה וברחובות רשמו מחירי דירות בנות 4 חדרים זינוק של 7%. אשקלון הייתה לעיר היחידה בה נרשם מיתון ומחירי הדירות נסוגו ב-1% כלפי מטה.

צילום: רויטרס

בהסתכלות ממוקדת יותר על הבעון הרביעי, בעוד ברוב הערים הגדולות נרשמה עלייה במחירי הדירות, הערים תל אביב, אשקלון ואילת הציגו ירידה קלה. כאשר בהרצליה, בראשון לציון וברחובות נרשמה עלייה של 4% במהלך הרבעון הרביעי בלבד.

השמאי הממשלתי מציין כי אפקט המחאה החברתית שקמה בקיץ 2011 נשכח ואין למחאה כל השפעה על מחירי הדיור ברבעון הנסקר. השמאי מוסיף כי אי היציבות בכלכלה העולמית ובעיקר באירופה, יחד עם ההצהרות וההוראות שננקטו על ידי בנק ישראל, וכן חוסר הוודאות לגבי מגמות, יעדים וצעדים כלכליים שינקטו ע"י הממשלה החדשה מלווים את ענף הנדל"ן בכלל והדיור למגורים בפרט, ומשפיעים על התנהלתו לאורך הרבעון הנסקר, כמו גם במשך השנה האחרונה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן