Forbes Israel Logo

השעון החכם בדרך? אפל רשמה את iWatch כסימן מסחרי ביפן

בקשה שהוגשה בתחילת חודש יוני למשרד הפטנטים היפני והפכה לפומבית בשבוע שעבר מצביעה על כך שענקית הטכנולוגיה הגישה בקשה לרישום הסימן המסחרי iWatch. מוקדם יותר החודש, דיווחים שונים הצביעו על כך שאפל הגישה בקשה לסימן מסחרי דומה ברוסיה, אך לא זכו לביסוס. כעת, עם הרישום של iWatch במשרד הפטנטים היפני, נראה כי הדיווחים מרוסיה היו נכונים ויפן למעשה הופכת למדינה השנייה, על פי מה שידוע, בה אפל רושמת סימן מסחרי למוצר המצופה.

במרץ האחרון, פורסם בבלומברג כי השעון החכם של אפל יושק עוד השנה ויריץ את מערכת ההפעלה iOS בגירסא מותאמת. על פי השמועות, הפרוייקט נמצא במרכז עיסוקו של המעצב הראשי של אפל, ג'וני אייב, שעל פי הדיווחים הזמין יחידות של שעוני ספורט של נייקי על מנת לקבל השראה בעיצוב השעון של אפל. עוד נמסר, כי לא פחות מ-100 מהנדסים כפופים לאיב ועובדים במרץ על פיתוח ועיצוב השעון.


מכינה הפתעה? אפל | צילום: רויטרס

הדיווח על רישום הסימן המסחרי של ה-iWatch ביפן מתקבל בזמן קריטי מבחינת שוק השעונים החכמים, מספר ימים לאחר שבוול סטריט ז'ורנל פורסם כי גם גוגל הצטרפה למירוץ ומפתחת שעון חכם משלה יחד עם קונסולת משחקים עצמאית המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד, ותשיק את אחד מהמוצרים הללו בסתיו. סוני כבר הספיקה להשיק שתי גירסאות של השעון החכם שלה המבוסס גם הוא על מערכת ההפעלה אנדרואיד וכעת הדיווחים האחרונים מצביעים על כך שבקופרטינו, ככל הנראה נמצאים בשלבים אחרונים לפני השקה.

מנגד, בסוף 2012 פורסם כי אפל ואינטל נמצאות במגעים על פרוייקט שעון חכם משותף שיושק באמצע 2013, אך סביר להניח כי הדיווחים הללו התבדו, התוכניות התעכבו או שמא המגעים העלו חרס. למרות הכל, הגשת בקשה לסימן מסחרי אינה מאמתת באופן מוחלט את כוונותיה של החברה שכן אפל ידועה ככזו שכבר רשמה לא מעט סימנים מסחריים שלא הפכו לבסוף למוצר של ממש, כגון Knowledge Navigator שנרשם ב-1988 או ה-iSlate שנרשם ב-2009. כך שיכול בהחלט להיות, כי השעון של אפל מתוכנן להמשך הדרך ורישום הסימנים המסחריים נועד לחסום מתחרות אפשריות משימוש בשם, כפי שקרה בעבר.

דיווח: אייפון 5S יגיע לחנויות ב-20 בספטמבר; אייפון מוזל – באוקטובר

לכתבה המקורית בגיקטיים

כתבות נוספות מגיקטיים:

גוגל רידר ייסגר היום, אלו התחליפים המובילים

סטודנטים ישראלים פיתחו רובוט שפותר פאזלים


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.