חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

התוכנית של משרד השיכון: הורדת מחירי הדיור ב-22% בתוך 5 שנים

משרד השיכון מתכנן להוציא לפועל תוכנית מקיפה של הפחתת מחירי הדיור בשיעורים של עד 22 אחוז בתוך 3-5 שנים. התוכנית נחשפה היום על ידי שר השיכון אורי אריאל במהלך הכנס השנתי של התאחדות בוני הארץ.

האחראי לביצוע התוכנית יהיה מנכ"ל המשרד שלמה בן יוסף והיא כוללת חמישה צעדים מרכזיים, חלקם יופעלו מיידית (ככל הנראה תמריצי מס שיביאו להפחתת מחירים), חלקם לטווח הבינוני וחלקם לטווח הארוך. בתוך שבועיים תובא חלק מהתוכנית, הכוללת שיווקי קרקע במסלול "מחיר למשתכן" לאישור הממשלה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

התוכנית כוללת, בין השאר, שיווק מואץ בהיקפים נרחבים ובאיזורים ממוקדים של קרקעות במחיר מוזל, אשר יאפשרו הפחתה מיידית של מחירי דירות ליד ראשונה ויד שנייה. מחצית מהדירות באיזורי הביקוש יימכרו במחירים החציוניים ואחרים בהנחות של 15 אחוז. עוד כוללת התוכנית אפשרות לבנייה למגורים בשטחים "חומים" (שטחים ציבוריים) מעל למבני ציבור קיימים והוספת אחוזי בנייה לרשות המקומית כתמריץ לבניית דירות קטנות.

שר השיכון גם הדגיש כי בכוונתו ליישם ניצול מואץ של שטחים ריקים באמצעות הענקת הרשאת תכנון לאדריכלים, שיאתרו את המגרשים ויקבלו עם השלמת הבניה אחוזים מהתמורה שתתקבל.

משרד השיכון מתכנן גם להציע תמריצים לרשויות המקומויות, שיבואו לידי ביטוי במכרזים סגורים המיועדים לבני המקום בלבד. הוא גם חותר להפריד את ניהול הנכסים של קרן הקיימת לישראל ממינהל מקרקעי ישראל כדי ליצור תמריץ לתחרות ולהפחתת מחירי הקרקעות.

מנכ"ל משרד השיכון אמר כי על פי הערכתו התוכנית עשויה לאורך זמן להביא להוזלה של עד 22 אחוז במחירי הדיור בתוך שנתיים-שלוש. לדבריו, אסור שירידת המחירים תהיה חדה יותר שכן היא עלולה לגרום למשבר במשק.

נשיא התאחדות בוני הארץ ניסים בובליל שלל את האפשרות שמחירי הדיור יירדו בשיעורים כאלו גם אם התוכנית תופעל, שכן נכון להיום היקפי הביקושים עולים משמעותית על היקפי התחלות הבנייה.

בובליל הוסיף: "אנחנו תומכים בתוכנית החדשה, שכן היא פועלת לקיצור הליכים ביורוקרטיים ולהסרת חסמים. יש לקוות שהיא תביא להגדלת מלאי הדירות הקטנות באמצעות התמריצים שיינתנו לרשויות המקומיות".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן