חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

התחרות גבתה מחיר כבד מפרטנר: הרווח צנח ב-79% ל-31 מיליון שקל

חברת פרטנר ממשיכה לסבול מהתחרות בשוק הסלולר. על פי הדוח שפרסמה החברה הבוקר, ברבעון הראשון של השנה צנח הרווח הנקי שלה ב-79% ל-31 מיליון שקל. הכנסות החברה הסתכמו ב-1.1 מיליארש שקל, ירידה של 27% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 

על פי הדוח, הרווח התפעולי של פרנטר הסתכם ב-95 מיליון שקל, ירידה של 62% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה. תזרים המזומנים החופשי של החברה עמד על 203 מיליון שקל, קיטון של 9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מצבת מנויי הסלולר של פרטנר קטנה ברבעון הראשון של 2013 ב-7% והסתכמה ב-2.9 מיליון לקוחות. ההכנסה הממוצעת מכל לקוח סלולר עמדה על 82 שקלים, ירידה של 19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. שיעור הנטישה ברבעון הראשון של 2013 ירד ל- %10.4 לעומת %10.9 ברבעון הרביעי של 2012. נתח השוק של פרטנר בענף הסלולר הוא כ-29%.

צילום: ארטיום דגל

הכנסות משירותים של המגזר הנייד ברבעון הראשון 2013, הסתכמו ב- 724 מיליון שקל (198 , ירידה של 25% לעומת התקופה המקבילה ב-2012. הירידה משקפת בעיקר שחיקת מחירים חדה של השירותים הסלולריים, כולל זמן אויר ושירותי דאטה, בעקבות כניסת מתחרים חדשים 
ומעבר ל "תוכניות ללא הגבלה", החל מחודש מאי 2012. כמו כן, נובעת הירידה מקיטון בהכנסות משירותי נדידה, עקב שחיקה במחירים וירידה של כ-7% בבסיס המנויים הממוצע של מנויי סלולר.

הכנסות מציוד של המגזר הנייד ברבעון הראשון של 2013 הסתכמו ב- 176 מיליון שקל, ירידה של 46% מ- 323 מיליון שקל ברבעון הראשון בשנה שעברה. הירידה משקפת בעיקרה קיטון משמעותי בכמות מכשירי הסלולר שנמכרו, עקב הגברת התחרות מצד יבואנים פרטים, כמוגם אסטרטגית החברה להקשחת תנאי התשלום.

גם במגזר הנייח, הכולל טלפונים ושירותי אינטרנט, נרשמה ירידה בהכנסות. על פי הדוח, ההכנסות במגזר זה הסתכמו ב-283 מיליון שקל, זאת בהשוואה ל-320 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2012. בחברה מסבירים כי הירידה משקפת את השפעת שחיקת המחירים בשירותי מגזר זה, כמוגם ירידה במספר הממוצע של מנויי שירותי האינטרנט במהלך התקופה. 

היקף החוב נטו של פרטנר הסתכם ברבעון הראשון ב-3.6 מיליארד שקל. מדובר בירידה של 828 מיליון שקל לעומת החוב בתקופה המקבילה בשנה שעברה. 

בהתייחסו לתוצאות הרבעון הראשון של שנת 2013, אמר היום חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר: "תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2013, משקפות את ההשפעה המתמשכת של התחרות העזה בשוק התקשורת,הבאה לידי ביטוי בשחיקת תעריפים משמעותית וירידה בהכנסות החברה".

עוד אמר רומנו: "מהלכי ההתייעלות בהם אנו נוקטים נמשכים, אבל עדיין אינם באים לידי ביטוי במלואם בתוצאות החברה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן