חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

התמ"ת: מסלול סיוע חדש עבור מפעלים שעיקר מכירותיהם בישראל

משרד התמ"ת פירסם הוראת מנכ"ל חדשה, לפיה יוקם מסלול סיוע עבור מפעלים שעיקר מכירותיהם בישראל, והמצויים באזור עדיפות לאומית – במטרה להגדיל את הפריון של המפעלים.

המטרה המוצהרת היא עידוד השקעות הוניות להגדלת הפריון של מפעלים, שעיקר מכירותיהם בישראל; המסלול הינו פרי עבודה משותפת עם התאחדות התעשיינים, והוא נולד במסגרת הרפורמה בחוק השקעות הון.

הסיוע יינתן למפעל המוכר לפחות 75% מתוצרתו בישראל, שנמצא באזורי עדיפות לאומית ושמתחייב להגדיל את הפריון השנתי של המפעל לעובד בסיום ההשקעה בלפחות 10% מהפריון השנתי לעובד. כלי הסיוע החדש אמור להשלים את המענקים הניתנים לפי חוק עידוד השקעות הון ולתמרץ חברות לא מייצאות להגדיל את הפריון שלהן כך שגם כושר התחרות שלהן בשווקים המקומיים והבינלאומיים יעלה.

שר התמ"ת שלום שמחון אמר כי המסלול החדש הוא צעד נוסף במסגרת המדיניות שמקדם התמ"ת לסייע למפעלים הפועלים בפריפריה באזורי עדיפות לאומית, במטרה לבסס עוגנים כלכליים רבים ככל האפשר. בקשות להשתתפות במסלול יוגשו למרכז ההשקעות במשרד התמ"ת.

צבי אורן, נשיא התאחדות התעשיינים בירך את משרד התמ"ת על השקת המסלול: "אני שמח שהממשלה פועלת לתמרץ השקעות למפעלים שפעילותם הינה בעיקר בשוק המקומי. צעד זה מעודד בעיקר את אותם המפעלים הנמצאים בפריפריה והוא יקדם פתיחת מקומות תעסוקה חדשים".

בקשות להשתתפות במסלול יוגשו למרכז ההשקעות במשרד התמ"ת עד יום ה- 18.7.12.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן