Forbes Israel Logo

התעשיינים: "הנזק מעיצומי הנתבים בנמל אשדוד – 18 מיליון שקל"

התאחדות התעשיינים הגישה היום עתירה לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים, נגד חברת נמל אשדוד, ההסתדרות ומדינת ישראל. זאת במטרה להפסיק לדבריה באופן מיידי את עיצומי הנתבים בנמל אשדוד.

"כידוע עיצומים בנמל הים מקשים מאוד על חברי התאחדות התעשיינים בישראל ומסבים להם נזקים רבים וכבדים ביותר", נאמר בהודעת ההתאחדות. "אין זו הפעם הראשונה שהתאחדות התעשיינים עותרת לבית הדין במטרה לעצור את ההתנהלות הקשה והלא נסבלת שמסבה לחבריה בכל פעם נזק רב כל כך, ישיר ועקיף", נכתב בעתירה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מנתוני תביעת ההתאחדות עולה לכאורה כי כתוצאה מהעיצומים שנוקטים לדבריה הנתבים נגרם בשבוע אחד בלבד נזק ישיר למפעלים וליבואנים בהיקף של כ-18 מיליון שקל.


נמל אשדוד | צילום: רויטרס

לדברי ההתאחדות, נזק ישיר זה נוצר כתוצאה מעומס יוצא דופן בנמל אשדוד, מעבר של אוניות מנמל אשדוד לנמל חיפה ועלויות הובלה יבשתית גבוהות במיוחד, כתוצאה מפריקה שלא בנמל היעד המקורי. "22 אוניות לפחות המתינו לניתוב בנמל אשדוד, 5 אוניות 'ברחו' מהנמל ו-5 המתינו לניתוב בנמל חיפה כתוצאה מהעומס. העיצומים שנוקטים נתבי נמל אשדוד פוגעים פגיעה משמעותית ביצוא, ביבוא ובשחרור סחורות", נאמר בהודעת ההתאחדות.

על פי הערכה שמרנית של ההתאחדות, הנזק העקיף למשק כתוצאה מהעיצומים בנמל אשדוד, עומד על כעשרות מיליוני שקלים. התאחדות דורשת מבית הדין כי יורה לנתבי נמל אשדוד לחזור באופן מיידי לעבודה. בנוסף דורשת ההתאחדות כי כל הנוגעים בדבר יקיימו משא ומתן רציף ואינטנסיבי, במטרה למצוא פיתרון למשבר.

יו"ר איגוד קציני הים: "אין שום עיצומים"

בתגובה להודעת התאחדות התעשיינים, אמר יו"ר איגוד קציני הים, אבי לוי, לאתר פורבס: "חד משמעית – אין שום נקיטת עיצומים. ב-2012 נחתם הסכם התייעלות בין הנתבים להנהלת הנמל, לאחר שבשנתיים האחרונות ישנו גידול במספר האוניות ובגודלן, והנמל לא נערך לכך. על פי ההסכם, הנתבים מחויבים לגידול בתפוקה היומית, בנוסף לחובות נוספות. ברגע שהממונה על השכר במשק ביטל את ההסכם – חוזרים לתפוקות שהיו לפניו, למה שהיה נהוג כל הזמן".    

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן