Forbes Israel Logo

ה-FDA אישר שימוש ברובוט ישראלי לניתוחי מוח

הישג חדש למזור רובוטיקה בארה"ב. בהודעה שפרסמה החברה הבוקר נמסר כי הטכנולוגיה הרובוטית של החברה אושרה על ידי ארגון המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, לשימוש בכירורגיית המוח. מהחברה נמסר כי הרובוט, המכונה Renaissance, הוא היחיד בו משתמשים בתחום ניתוחי המוח בעולם כיום.


רובוט ה-Renaissance של חברת מזור רובוטיקה | צילום: יח"צ

עד היום נעשה ברובוט של מזור שימוש רק בתחום ניתוחי עמוד השדרה. מדובר בטכנולוגיה חדשנית המפחיתה את רמת הקרינה בהליכים רפואיים שונים באזור עמוד השדרה, ביניהם גם ניתוחים מורכבים ומסוכנים. מהחברה נמסר כי הטכנולוגיה מאפשר דיוק של 1.5 מילימטר בביצוע הניתוחים, ללא גרימת נזקים קבועים למערכת העצבים.


אישור ה-FDA מאפשר שימוש ברובוט לביצוע יישומים שונים בנתוחי מוח, כולל ניתוחים פתוחים וכן ניתוחים בפולשנות מזערית. מהחברה נמסר כי בעת השקת המוצא המאושר, הוא יוצע למכירה כמוצר עצמאי או כאפליקציה שניתנת להוספה ללקוחותיה הנוכחיים והעתידיים.

חברת מזור רובוטיקה עוסקת בפיתוח מכשור רפואי בעבור ניתוחים כירורגיים מונחי הדמייה, לצורך ניווט של כלים כירורגיים בדיוק גבוה ובפולשנות מזערית. לאחרונה דיווחה החברה על מספר ניתוחי מוח מוצלחים שבוצעו באמעצות הטכנולוגיה הרובוטית שלה בגרמניה. ניתוחים אלה היו השלב הראשון בדרך לניתוחי המשך שמתקיימים במדינה וכן בארה"ב.

עוד נמסר מהחברה כי, עם השקתו של המוצר המאושר, תוצע הטכנולוגיה לרופאים מנתחים בבתי חולים כסטנדרט בתחום ניתוחי המוח וכן בעבור יישומים לגירוי מוחי באמצעות אלקטרודות ולהחדרת שתלים במוח.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.