Forbes Israel Logo

וול-מארט מקימה טורבינת רוח של מגה וואט בקליפורניה

בשבוע שעבר התקינה ענקית הקמעונאות האמריקנית וול-מארט פאנלים סולריים בסניף הקליפורני ה-100 במספר שלה, שנמצא בסן דייגו, ובינתיים – אי שם באחד ממרכזיה של וול מארט באזוריה הכפריים של קליפורניה, היא זקפה טורבינת רוח המתנשאת לגובה 80 מטרים.

הטורבינה, מתוצרת ג'נרל אלקטריק, 1 מגה-וואט עוצמתה, היא הראשונה שוול-מארט מקימה, והיא השלב הנוכחי במטרת העל של וול-מארט – להגיע בסופו של דבר ל- 100% אנרגיה מתחדשת. 

"נראה שאסטרטגיית האנרגיה מתחדשת שלנו תגזול משאבים רבים", אומר גרג פול, מנהל האנרגיה של החברה. אנו מנסים להשיג אנרגיית רוח ואנרגיה מתחדשת בהרבה רמות שונות".

החברה הקימה מיקרו-טורבינות בקצותם של עמודים בהירים בחנויותיה בקליפורניה ובמסצ'וסטס, ואלו מחוללות 2-3 קילו-וואט אנרגיה. אבל טורבינת הענק שהוקמה ברד בלאף, קליפורניה, היא המתקן הראשון שיהווה טורבינת רוח בגודל מלא, כמו אלו הנמצאות בחוות-רוח ומניבות מאות מגה-וואטים של אנרגיה.

הטורבינה מצופה לספק 15-20% מהביקוש לחשמל בתפוצה של רד בלאף. כמו עם המתקנים הסולריים של וול-מארט – חברת הענק לא תהייה בעלת הטורבינה. במקרה זה, היא פשוט קונה את החשמל המופק תחת הסכם רכישת אנרגיה בן 15 שנים עם "פאונדיישן ווינדפאואר", חברה מעמק הסיליקון המתקינה טורבינות גדולות עבור עסקים. "אנו נחושים לחסוך בכסף כבר מיומו הראשון של הפרויקט", אומרים בכירי וול-מארט.

וול מארט פועלת לרוחבם של לא פחות מ-100 מרכזי הפצה ברחבי ארה"ב והחברה בודקת את התאמתם של האתרים השונים לאנרגיה סולרית. אבל אין מה לצפות שטורבינות הענק יצוצו בסניפים המקומיים: מעבר לכאב הראש והבלגן הלוגיסטי הכרוכים בהשגת אישורים להקמת מתקנים בגובה 25 קומות עם להבים של 70 מטר – טורבינה כזו תספק הרבה יותר חשמל ממה שסניף של וול מארט צריך. "דבר אחד שהייתי רוצה לראות", אומר פול, "הוא הסוג הזה של חוליה חסרה בתעשיית הרוח של ארה"ב, אין מספיק טורבינות בגודל בינוני של 400-800 קילו-וואט". 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.